Firma NPD opublikowała dane, które zdają się to potwierdzać. Sprzedaż Windowsa 7 była o 234 procent wyższa niż Visty, gdy ta wchodziła na rynek. Z finansowego punktu widzenia nowy system także spełnia pokładane w nim nadzieje - wartość sprzedaży była o 82 procent wyższa niż w przypadku poprzedniczki. Jest on znacznie niższy niż w przypadku wzrostu liczby sprzedanych kopii głównie z powodu promocji i zniżek, jakie Microsoft oferował, by zachęcić jak najwięcej konsumentów.

Reklama

Przed premierą Windowsa 7 spodziewano się także wzrostu liczby sprzedawanych komputerów, gdyż to razem z nimi najczęściej kupowane są systemy operacyjne. Analitycy zgodnie jednak wskazywali, że konsumenci indywidualni oraz firmy podejdą do zagadnienia dość ostrożnie. NPD potwierdziła te obawy - sprzedaż komputerów wzrosła o 49 procent w stosunku do ubiegłego roku oraz o 95 procent w porównaniu z tygodniem przed premierą, jednak gdy Vista stała się dostępna, wzrosty te były na poziomach odpowiednio 68 i 170 procent. Premiera jej następcy nie miała więc aż tak silnego wpływu na klientów.

Więcej informacji: Windows 7 znacznie lepiej od Visty

p