Firma Canon po raz dziesiąty z rzędu została najwyżej ocenioną marką aparatów fotograficznych w Europie w dorocznej ankiecie Reader’s Digest Most Trusted Brands Survey 2010. Sondaż ten bada nastawienie europejskich konsumentów do markowych produktów i usług.

Reklama

Reader’s Digest poprosił czytelników z 16 europejskich krajów — mówiących 14 językami — o nominowanie marek, którym ufają najbardziej. Głosowanie dotyczyło kilku kategorii produktów konsumenckich, w tym aparatów fotograficznych. Respondentów wylosowano z bazy danych Reader's Digest, która obejmuje 4,5 mln gospodarstw domowych w Europie, po czym przeanalizowano ponad 32 tysiące odpowiedzi.

Canon był jedną z zaledwie trzech marek nominowanych do tytułu „najbardziej zaufanej” i zdobył najwięcej głosów w 14 spośród 16 krajów. Respondenci oceniali każdą markę na podstawie czterech kryteriów: „Jakość”, „Doskonała wartość”, „Silny wizerunek” oraz „Zrozumienie potrzeb konsumentów”.