iTunes Pass działa tak jak każda inna subskrypcja. Przy wykupie abonamentu, w bibliotece utworów iTunes użytkownika będą się automatycznie pojawiać wszystkie nowe piosenki danego wykonawcy, zaraz po tym, jak trafią do oferty sklepu iTunes Store.

Reklama

Pierwszym zespołem, którego utwory będzie można kupować w ramach abonamentu, jest Depeche Mode. W ramach specjalnej promocji, za 19 dol. fani będą mogli otrzymać nowy album grupy ("Sounds of the Universe"), którego premiera ma się odbyć 21 kwietnia, a także wszystkie single oraz piosenki publikowane w czasie obowiązywania subskrypcji.

Zobacz, w jaki sposób muzykę przez internet chce sprzedawać Nokia

"Jeśli jesteś fanem jakiegoś zespołu, na pewno będziesz chciał na bieżąco otrzymywać wszystkie premiery" - mówi w wywiadzie dla Agencji Reutera Darren Stupak wiceprezes wytwórni płytowej EMI, wydającej m.in. płyty Depeche Mode. Stupak dodaje, że w ten sposób wykonawca może "przywiązać" do siebie fana, serwując mu swoje nowe piosenki, zamiast zmuszać go do ich wyszukiwania.

Reklama

W marcu 2006 r. Apple wprowadził podobny model sprzedaży w dziale iTunes Store z filmami i serialami.