Serwis Twitter to dziś trzeci najpopularniejszy serwis społecznościowy. Więcej użytkowników mają tylko portale Facebook oraz MySpace. Nie powinno więc dziwić, że na fenomenie internetowego ćwierkania postanowili zarobić i inni, m.in. wydawnictwa. Międzynarodowy dom wydawniczy Harper Collins ogłosił właśnie, że wyda książkę zawierającą najlepsze i najbardziej oryginalne wiadomości, wysyłane przez użytkowników Twittera.

Reklama

>>>O światowym fenomenie Twittera - serwisu, z którego korzysta Demi Moore i Barack Obama, przeczytasz tutaj.

Podobnie jak kapsuły czasu, pojawiające się nagminnie w hollywoodzkich filmach dla młodzieży, Twitter Wit (taki tytuł będzie mieć zbiorek) ma odzwierciedlać stan ducha, zainteresowania i nastroje twitterowców z całego świata. Ponieważ pojedyncza wiadomość wysyłana przy pomocy Twittera może mieć maksymalnie 140 znaków, w zbiorku z pewnością pomieści się kilka tysięcy wpisów. Choć autorzy wybranych cytatów nie dostaną honorarium, mogą liczyć na bezpłatny egzemplarz książki.

By zgłosić kandydaturę swoich twittów, należy wejść na stronę projektu Twitter Wit. Gotowa książka ma trafić na półki księgarń na jesieni tego roku.

Reklama