Zmiana pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedaży obu spółek oraz planowanie strategii marketingowej Grupy Komputronik, która jest większościowym udziałowcem Karen S.A. Dzięki wysokim notowaniom marki Komputronik na rynku konsumenckim, dotychczasowe salony działające pod szyldem Karen, zyskają bardzo silny atut handlowy na konkurencyjnym rynku IT.

Z niezależnych badań rynkowych wynika, że marka Komputronik zyskała w ostatnich latach wyjątkowo silną pozycję. Jej mocną stroną, poza wysoką rozpoznawalnością, jest także duża liczba nagród przyznawanych przez czołowe media i organizacje. Komputronik S.A. znalazł się między innymi na I miejscu prestiżowej Listy Diamentów Forbesa 2009 w swoim regionie jako "jedna z ikon polskiego rynku IT". Spółka wymieniana jest także w gronie najlepszych pracodawców. Marka Karen, choć również cieszy się znakomitą opinią klientów i obserwatorów rynkowych, ustępuje pod tym względem renomie Komputronik S.A.

"Marnowanie potencjału marki Komputronik byłoby wbrew interesem Grupy, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego" - mówi Szymon Bujalski, wiceprezes Komputronik S.A.

Z badań ilościowych wynika, że rozpoznawalność marki Komputronik w jej grupie docelowej sięga 60%, zaś dobrą znajomość tej marki deklaruje nieco ponad połowa potencjalnych klientów. W przypadku Karen rezultaty te wynoszą odpowiednio, 21% oraz 15%. Wyraźnym potwierdzeniem wyników badań jest ponad 100-procentowa poprawa wyników sprzedaży salonu Karen w poznańskim Centrum Handlowym Panorama po tym, jak pilotażowo dokonano zmiany nazwy salonu na Komputronik.

W opinii Wiceprezesa Komputronik S.A. spowolnienie gospodarcze to najlepszy okres na tego typu działania. Jednolita, silna marka, za którą stoi ponad 300 salonów w całej Polsce i czołowy, najbardziej rozpoznawalny sklep internetowy ze sprzętem IT i elektroniką użytkową, będzie stanowić duży potencjał zarówno przed, jak też po powrocie dobrej koniunktury.

Powiększenie sieci sprzedaży umożliwi skuteczniejsze negocjacje cenowe z dostawcami. W rezultacie klienci Komputronik S.A. uzyskają nie tylko większą dostępność do salonów tej znanej i cenionej marki, ale mogą też liczyć na jeszcze bardziej atrakcyjne ceny. Z kolei użytkownicy Komputronik.pl, czołowego polskiego sklepu internetowego ze sprzętem IT i elektroniką użytkową, będą mogli osobiście odebrać produkty zamówione przez Internet w wielu nowych punktach sprzedaży.

Zarządy obu spółek podkreślają, że pomimo zmiany marki, faktycznym operatorem salonów nadal będzie Karen S.A. Teraz jednak będzie w pełni korzystał ze wsparcia działów: zakupów, marketingu i logistyki Komputronik S.A. Dzięki temu możliwa będzie znaczna optymalizacja kadry i zasobów.

Komputronik S.A. jest w posiadaniu 57 proc. udziałów w Karen S.A. Włączenie ponad 50 salonów działających pod marką Karen do struktury Grupy Komputronik sprawiło, że powstała największa na polskim rynku specjalistyczna sieć oferująca rozwiązania rynku IT, technologii cyfrowych i elektroniki użytkowej. Obecnie składa się ona z przeszło 300 salonów sprzedaży działających pod dwiema markami.