Firma Apple www.apple.com poinformowała, że w piątek zacznie sprzedawać w Chinach swój najnowszy gadżet – iPad. Będą to tablety łączące się z internetem za pomocą Wi-Fi. Koncern nie podał, kiedy na chiński rynek wejdą urządzenia wykorzystujące technologię 3G. Najtańsza wersja iPada z 16 GB pamięci będzie kosztować 3988 juanów (1,8 tys. zł), model z 32 GB – 4788 juanów (2,1 tys. zł), a z 64 GB – 5588 juanów (2,5 tys. zł). Roczny dochód osoby zatrudnionej w prywatnej finansowej firmie w Szanghaju wynosi ok. 30,4 tys. juanów; w sektorach prywatnych jest niemal dwukrotnie większy.

Reklama

iPadowi będzie się trudno przebić na chińskim rynku nie tylko z powodu wysokich cen. W Państwie Środka są już dostępne urządzenia renomowanych konkurencyjnych firm, a od maja można kupić – i to pięć razy taniej – tablet rodzimej produkcji o nazwie iPed. Ma on nad gadżetem Apple’a tę przewagę, że zainstalowano w nim system operacyjny Android. To oznacza, że można w nim instalować dowolne programy, bez konieczności ich kupowania, jak to ma miejsce w przypadku posiadaczy urządzeń Steve’a Jobsa.

Poza tym chińskie państwo zaczęło mocno wspomagać firmę HTC, tajwańskiego rywala Apple’a. Ostatnio państwowy koncern China Mobile, największy na świecie operator telefonii komórkowej (ponad 500 mln abonentów), zdecydował, że nie będzie sprzedawał iphone’ów czwartej generacji, a smartfony HTC.