Iplex.pl jest kolejnym w Polsce partnerem Panasonica, z którego usług będzie można korzystać, kupując telewizor tej marki.Będą mieć do nich dostęp wszyscy właściciele odbiorników Panasonic Viera, wyposażonych w platformę Viera Cast, pozwalającą korzystać z dostępu do internetu. "Uzyskają oni bezpośredni i darmowy dostęp do bazy ponad 1,5 tys. filmów z internetowego serwisu VoDIplex.pl. Warunkiem wyświetlenia filmu będzie obejrzenie reklamy" - wyjaśnia Radosław Jaworski z firmy Panasonic.

Usługa ma się pojawić na rynku przed świętami Bożego Narodzenia. Warto pamiętać, że Panasonic kilka tygodni wcześniej nawiązał współpracę z Grupą Polsat, dzięki której zaoferowała ona, również za darmo, telewizję internetową Ipla.

Zarówno serwis VoD-Iplex.pl, jak i aplikacja Ipla nie będą zarezerwowane dla nabywców najnowszych telewizorów. Skorzystają z nich także właściciele starszych odbiorników Viera Cast wyprodukowanych w ubiegłym roku.

"Panasonic kontynuuje strategię firmy, która zakłada udostępnienie treści multimedialnych za pośrednictwem telewizora i internetu" - mówi Maciej Pączka, kierownik produktów wideo w polskim oddziale Panasonica. Jak dowiedział się „DGP”, firma nie poprzestanie na tych dwóch umowach i będzie rozwijać dostęp do nowych aplikacji.

Przekłada się to na wzrost sprzedaży. W zeszłym roku Panasonic sprzedał w Polsce ponad 10 tys. telewizorów Viera Cast. W tym roku będzie to już ponad 50 tys. sztuk, a w 2011 r. przewidziana jest sprzedaż na poziomie ponad 100 tys.

Biorąc pod uwagę, że średnia cena takiego telewizora wynosi około 5 – 6 tys. zł, daje to obrót na poziomie 500 mln zł.