Blisko tysiąc gotowych postaci mają do dyspozycji użytkownicy Komixxy.pl i mogą wykorzystywać je do tworzenia własnych opowieści. Dziś tak właśnie spędza czas ponad 146 tys. osób, bo tylu jest zarejestrowanych użytkowników. Do tej pory stworzyli oni 227 tys. komiksów, a codziennie dochodzi prawie 2,5 tys. nowych obrazkowych opowieści. Czyta je blisko 3,3 mln osób, które generują ponad 100 mln odsłon co miesiąc.

Ten komiksowy serwis stworzony przez Mariusza Składanowskiego (wsławił się projektami JoeMonster.org i Demotywatory.pl) właśnie dostał nagrodę dla Nowej Strony WWW w konkursie Webstarfestival, a „komixxy” w rankingu Google Zaitgeist zajęły drugie miejsce wśród wyrażeń, których popularność w minionym roku rosła najszybciej. Jednak komiksowy serwis powszechnie znany jest tylko wśród nastolatków.

Nowy target

– Wyniki tego portalu udowadniają, że wyłoniła się specyficzna grupa nastoletnich internautów. Nasza Klasa, Facebook czy nawet Fotka.pl skierowane są do pełnego wiekowego przekroju internautów. Tutaj widać, jak ta teoretycznie wąska grupa użytkowników uzyskała całkiem sporą siłę przebicia – mówi Jarosław Roszkowski, prezes zarządu Ad-Vice, agencji obsługującej Komixxy.pl od strony reklamowej.

I właśnie ze względu na sprofilowaną klientelę Komixxy zaczęły już zarabiać – reklamują się na nich m.in. Home.pl, TP i Poczta Polska. Dziś siła nabywcza polskich nastolatków wynosi blisko 200 mln zł rocznie i będzie rosnąć.

Zainteresowanie nastolatkami widać też i w innych internetowych biznesach. Allegro wprowadziło specjalne konta junior dla młodzieży powyżej 13. roku życia, a spółka Redefine, odpowiedzialna za projekty internetowe Polsatu, zainwestowała w portal PoSzkole.pl. Jednak nastoletni target nadal dla e-reklamodawców wciąż nie jest tym, w który najchętniej celują. – Bezpieczniejsze jest reklamowanie się w grupie 25+ i na serwisach ogólnotematycznych. Jednak przyszłością jest uderzanie do wąskich konkretnych kanałów, a nastolatki są jednym z najważniejszych – dodaje Roszkowski.

Odpoczynek na portalu

Albert Hupa z agencji Interactive Research Center zajmującej się badaniami mediów społecznościowych ocenia jednak, że za sukcesem Komixyy.pl stoi nie tylko sama coraz prężniejsza grupa użytkowników. – To jest portal, który pełni rolę odpoczynku dla bardzo aktywnych internautów. Starsze grupy tak odpoczywają na Facebooku czy Demotywatorach. Młodsi na Komixyy.pl – tłumaczy Hupa. Jego zdaniem serwis ten właśnie osiąga szczyty swoich możliwości wzrostu. Jego kariera potrwa 2 – 3 lata. Potem młodzież znudzi się i będzie potrzebowała nowej rozrywki.