Wersja beta pakietu Office 365 spotkała się z ogromnym zainteresowaniem i entuzjastycznym przyjęciem przez klientów na całym świecie. Od momentu ogłoszenia jej dostępności, ponad 200 000 firm z całego świata, w tym ponad 6 000 z Polski, zgłosiło chęć testowania pakietu Office 365. Aż 70 procent to przedsiębiorstwa z sektora małego i średniego biznesu.

Reklama

Microsoft buduje ogromny system partnerów dostarczających Office 365 na całym świecie, który oparty jest o nowe sposoby współpracy z dostawcami usług telekomunikacyjnych i hostingowych. Znajdują się wśród nich m.in. integratorzy systemów, producenci oprogramowania i resellerzy. Wielu partnerów już teraz zapowiedziało chęć obsługi milionów małych i średnich przedsiębiorstw oraz integrację systemu Office 365 z istniejącymi usługami - od hostingu i dostępu do internetu,
po rozwiązania finansowe i usługi telefonii komórkowej. Nowe rozwiązania dla klientów biznesowych zintegrowane z pakietem Office 365 pojawią się niebawem w ofercie wielu firm i dostawców.

Na polskim rynku gotowość wprowadzenia do swojej oferty tego typu usług zapowiedziały już m.in takie fimy, jak ATM, Alior Bank, Komako, NASK, Polkomtel, Sferis i UPC. Natomiast w Europie i na świecie: Intercall, Mamut, CEOD, PGi, Telefonica, UPC, czy Vodafone Group. Partnerzy ci będą w stanie dostarczać zintegrowane pakiety dla swoich klientów, tworząc tzw. one-stop-shop dla małych i średnich firm, poszukujących usług biznesowych.

Wielu partnerów Microsoft, w tym firmy ABC Data, Alktom i Combidata ogłosiło już gotowość do prowadzenia szkoleń z zakresu obsługi Office 365. W Polsce działa również grupa partnerów Microsoft, którzy stanowią centra kompetencji Office 365. W skład pakietu Office 365 wchodzą takie aplikacje, jak Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint Online, Microsoft Lync Online, Office Proffesional Plus oraz Aplikacje Office Web Apps.Pakiet przeznaczony jest dla firm o wielkości od dwóch do dwustu tysięcy pracowników, a przeprowadzka do chmury nie wymaga zmian w sposobie funkcjonowania biznesu, ponieważ aplikacje chmurowe są podobne do tych stacjonarnych - przede wszystkim w warstwie interfejsu użytkownika.

Reklama

Dodatkowo, pracownicy docenią to, że biuro tradycyjne mają teraz w swoim telefonie komórkowym, czy komputerze przenośnym i mogą korzystać nie tylko z rozwiązań stacjonarnych, ale także narzędzi mobilnych czy laptopów – nawet, gdy zatrzymali się na moment na stacji benzynowej. Rozwiązanie ucieszy w nie mniejszym stopniu także zarządy firm, które docenią jego niezawodność, bezpieczeństwo oraz kontrolę procesów IT, nawet przy braku dedykowanego personelu. Małe i średnie firmy korzystające z Office 365 już teraz raportują imponujące wyniki, w tym obniżenie kosztów IT nawet o 50 %. Wiele firm, które korzystało do tej pory z pakietu BPOS, testowało Office 365 w wersji beta i wyraziło chęć migracji do pełnej wersji pakietu zaraz po jego premierze.

Z wcześniejszej wersji Office365, czyli pakietu BPOS korzystają obecnie dziesiątki tysięcy użytkowników w Polsce i miliony na całym świecie. Tak jak poprzednio, Microsoft gwarantuje 99,9 procenta dostępności usługi. Dodatkowo, każdy klient ma zapisaną gwarancją finansową, która pozwala mieć pewność, że jest to najlepsze rozwiązanie w przypadku chmury obliczeniowej. Firmy korzystające obecnie z pakietu BPOS, będą mogły nieodpłatnie zmigrować do rozwiązań Office 365.

Office 365 pozwala personelowi IT wykorzystać swoje umiejętności i wiedzę do szybkiego wprowadzania nowej technologii ze środowiska chmury. Architektura chmury obliczeniowej składająca się z centrów zapasowych w różnych lokalizacjach geograficznych zapewnia skalowalność i odpowiedni poziom technologiczny dla użytkowników, dostosowywany zgodnie z okresowymi lub cyklicznymi wymaganiami.

Wszyscy pracownicy (kluczowi dla organizacji lub zatrudnieni w niepełnym wymiarze godzin) mogą w łatwy sposób uzyskać z praktycznie dowolnej lokalizacji dostęp do tych samych informacji i narzędzi, co zapewnia produktywność i bezpieczeństwo w przypadku korzystania z komputerów, telefonów i przeglądarek. Ścisła integracja procesów lokalnych i opartych na chmurze umożliwia maksymalne wykorzystanie bieżących inwestycji technologicznych, wdrażanie zgodnie z dowolnym harmonogramem i korzystanie z zalet chmury w sposób najbardziej korzystny dla firmy.