– W całości finansujemy projekt z własnych środków. Jest jednym z naszych kluczowych inwestycji – powiedział „DGP” Marek Tymiński, prezes City Interactive.

Drugą pod względem kosztów poniesionych przez producenta jest „Sniper II”. Jak powiedział nam Marek Tymiński, gra kosztowała około 10 mln zł.

Analitycy podkreślają, że City Interactive kojarzona dotychczas z tańszymi produkcjami chce wejść do grona firm z największymi budżetami. Takich jak People Can Fly, która wydała 60 mln zł na „Bulletstorm”, Techland, która za najnowszą grę „Dead Island” zapłaciła około 40 mln zł, czy CD Projekt Red, która na stworzenie drugiej części „Wiedźmina” przeznaczyła 30 mln zł. Dla porównania, pierwsza część „Snipera” kosztowała około 6 mln zł. Gra sprzedała się w ponad 1,5 mln sztuk.

– Mamy koncepcję gry, ale wciąż zastanawiamy się nad wyborem świata, w jakim będzie się toczyć – mówi Marek Tymiński. Wyprodukuje ją niemieckie studio Deck13. Będzie dostępna na PC oraz na konsolach. – Liczymy na nie mniejszy sukces sprzedażowy niż Wiedźmin – podkreśla Tymiński. Pierwsza wersja gry sprzedała się w 1,9 mln egzemplarzy, druga jak dotąd w 1 mln.

Nowa gra pojawi się w sprzedaży dopiero w 2013 roku. W przyszłym roku do sprzedaży trafia natomiast „Sniper II” (w I kwartale) i nowa gra osadzona w realiach II wojny światowej (II kwartał).

Analitycy domu maklerskiego BZ WBK oceniają, że druga część „Snipera” może się sprzedać w 1,5 mln sztuk, a nowa wojenna strzelanka – ok. 1,3 mln. Marek Tymiński podkreśla, że dzięki tym dwóch grom przyszłoroczne wyniki mają być lepsze niż w roku 2010, kiedy spółka miała 89 mln zł przychodów i 26,9 mln zł zysku.