Działająca na Pomorzu firma Ruby Media Corporation prowadzi dwa serwisy internetowe - CompareCamp i FinancesOnline. Zamieszczają one recenzje i porównania produktów. Publikowane przez ekspertów tych serwisów grafiki informacyjne umieszczano na znanych amerykańskich portalach: BuzzFeed, Huffington Post i Wired.

Tymczasem CBS MoneyWatch oraz blogger Jim Romenesko odkryli, że cały siedmioosobowy zespół ekspertów polskiej firmy stanowiły fikcyjne postacie stworzone z biografii rzeczywistych osób oraz przypadkowych nazwisk i zdjęć z Internetu. Polacy podszyli się też pod nazwę znanej nowojorskiej firmy marketingowej Ruby Media Group. Przedstawiciele tej firmy mówią wprost, że Polacy ukradli im tożsamość.

Ruby Media Corporation tworzą Sebastian Snopek i Radosław Szłyk ze Słupska. Ten drugi przestawia się także jako wykładowca Społecznej Akademii Nauk. Na swojej stronie internetowej podają, że ich klientami były tak znane firmy jak Citigroup, Chase, Best Buy oraz Avon.

Radosław Szłyk przesłał bloggerowi Romenesko dziwaczne oświadczenie, w którym przyznał, że postacie głównych ekspertów firmy były fikcyjne, ale tłumaczył, że jakaś osoba z zewnątrz zaoferowała im ekspertów w pakiecie jako zespół, i że błędem firmy było tylko niezweryfikowanie ich tożsamości.