Lenovo chce osiągnąć czołową pozycję na rynku tabletów i smartfonów na polskim rynku, poinformował dyrektor firmy w Polsce Andrzej Sowiński. Wprowadzamy właśnie na polski rynek tablety serii joga. Następnie wprowadzimy własne smartfony i będziemy dążyć do osiągnięcia czołowych miejsc w rankingu producentów w Polsce w obu kategoriach, podobnie jak to się stało w przypadku segmentu PC - powiedział Sowiński dziennikarzom.

Spółka podała, że jest największym dostawcą komputerów na polskim rynku z udziałem rzędu 23,1 proc. Dyrektor Lenovo w Polsce dodał również, że firma chce być aktywna na rynku value, czyli serwerów i urządzeń storage.

Chiński koncern Legend Holdings zmienił nazwę na Lenovo w 2004 r., a w 2005 r. kupił dział komputerów osobistych od IBM. Według danych IDC, w II kw. tego roku stał się największym dostawcą komputerów PC na świecie (12,62 mln sztuk, 16,7 proc. udziałów w rynku).