Podobnie jak Second Life czy inne wirtualne światy, Playstation Home pozwala swoim użytkownikom na tworzenie animowanych awatarów. Pod ich postacią właściciel konsoli może prowadzić interakcje z innymi członkami społeczności - prócz chatowania ze znajomymi, można ich zaprosić do własnego „domu" (wkrótce w mieszkaniach będzie można odtwarzać pliki audio i wideo).
Po raz pierwszy Sony poinformowało o pracach nad platformą Playstation Home w 2007 r. Jednak na pojawienie się wersji beta trzeba było czekać ponad rok.
Choć członkostwo w Playstation Home jest bezpłatne dla wszystkich posiadaczy konsol Playstation 3, twórcy portalu chcą, by w przyszłości generował on przychody.
Użytkownicy Playstation Home będą mogli kupować sobie stroje lub dodatkowe sprzęty do swoich mieszkań. W tym celu Sony nawiązało współpracę z firmą odzieżową Diesel oraz producentem designerskich mebli Lignet Roset . W trójwymiarowym świecie znalazło się także miejsce na markową wyspę red Bulla, na której można podziwiać popisy pilotów-akrobatów. W przyszłości twórcy wirtualnego świata chcą także postawić billboardy oraz inne nośniki reklam.