Nowa produkcja będzie sequelem wydanego w maju zeszłego roku tytułu „Boom Blox”. Rodzinna gra składała się z rożnego rodzaju interaktywnych puzzli i układanek. Mimo wielkiego zainteresowania, jakie wzbudziło początkowo nazwisko współtwórcy gry, „Boom Blox” nie okazała się sklepowym przebojem. Do tej pory na całym świecie sprzedało się jedynie ponad 740 tys. kopii gry. Tytuł został natomiast nominowany do branżowej nagrody Interactive Achievement Award w kategorii gier familijnych.
– „Boom Blox Bash Party” to niesamowite, towarzyskie przeżycie rozrywkowe – mówi Spielberg. – Wiemy, że rodziny i znajomi naprawdę lubią grać w oryginalnego „Boom Bloksa”, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie bardziej ekscytującego tytułu przeznaczonego dla wielu graczy.
Zapowiedziana odsłona gry ma oferować ponad 400 mocno zróżnicowanych poziomów. Zadaniem graczy będzie tworzenie skomplikowanych konstrukcji w różnych, rządzących się prawami fizyki środowiskach, m.in. na dnie morza oraz w przestrzeni kosmicznej. Dodatkowo „BBBP” będzie umożliwiać pobieranie dodatkowych poziomów z internetu, zarówno ze strony Electronic Arts, jak i od innych graczy.