Dane ujawniające niezwykłą popularność portali społecznościowych opublikowano w raporcie firmy analitycznej Nielsen. Na potrzeby swoich badań Nielsen zapytał internautów z całego świata o to, co najczęściej robią w sieci i z czego korzystają w internecie.

Reklama

Jak się okazało, aż 67 proc. wirtualnych surferów spędza czas na portalach społecznościowych typu Facebook czy MySpace. To niemal o 2 proc. więcej niż popularność, jaką cieszą się serwisy on-line do wysyłania poczty elektronicznej.

Jak podaje Nielsen, wzrost zainteresowania tą kategorią witryn w ciągu ostatniego roku był aż czterokrotnie wyższy niż wzrost popularności innego rodzaju witryn i serwisów.

Ile osób zagląda na strony:

1. Wyszukiwarek - 85.9 proc.

Reklama

2. Portali - 85.2 proc.

3. Z oprogramowaniem - 73.4 proc.

4. Portali społecznościowych i blogów - 66.8 proc.

5. Z e-mailami - 65.1 proc.

"Portale społecznościowe stały się fundamentalną częścią globalnej aktywności i doświadczenia" - zauważa w oświadczeniu John Burbank, szef Nielsen Online. "Sieci społecznościowe będą nadal zmieniać nie tylko globalny krajobraz, ale i doświadczenia użytkowników".

Jak wynika z raportu Nielsena, najwięcej czasu spośród portali społecznościowych użytkownicy poświęcają Facebookowi. Zauważono też, że tego rodzaju strony mają bardzo szerokie spektrum użytkowników. Najszybciej zwiększającą się grupą użytkowników są osoby w wieku 35-49 lat. W raporcie napisano też, że ok. jedna czwarta użytkowników Facebooka ma ponad 50 lat.