Zaprezentowany wstępnie przy okazji premiery Google Earth 5.0, Google Mars został wzbogacony o kolejne, użyteczne narzędzia. Trójwymiarowe mapy czerwonej Planety są dokładniejsze i wierniejsze, tak, by użytkownicy mogli się poczuć jak astronauci na odległej wyprawie. Na mapy planety naniesiono informacje dotyczące wysokości, rzeźby terenu oraz mnóstwo szczegółowych zdjęć.

Zobacz Marsa w Google Earth

p

Nowością jest możliwość oglądania Marsa tak, jak widzieli go pierwsi badający go astronomowie. Wybierając opcję "Map Historycznych", zobaczymy stare rycinyGiovanniego Schiaparelliego, Percivala Lowella oraz innych badaczy.

Czymś zupełnie innym jest możliwość oglądania bieżących zdjęć nadsyłanych z sąsiedniej planety (funkcja "Na żywo z Marsa"). Są to ujęcia wykonywane m.in. przez kamery sond Mars Odyssey oraz Mars Reconnaissance Orbiter. Najbardziej dociekliwych zainteresuje pewnie możliwość odbywania wycieczek z przewodnikiem, który opowie o historii Marsa oraz najważniejszych odkryciach z nim związanych.

By odkrywać Marsa za póśrednictwem wląsnego komputera, należy pobrać bezpłatne oprogramowanie Google Earth z tej strony