Nie tylko powróciła na podium popularnych stron internetowych, wyprzedzając Grupę Wirtualnej Polski (dane za najnowszym badaniem Megapanelu PBI/Gemius), ale także została uznana za jeden z największych podmiotów rynku internetowego w Europie przez comScore.
Raport „2010 Europe Digital Year in Review” przygotowany przez firmę comScore dotyczący rynku internetowego w Europie przyniósł dobre wieści dla polskiego portalu społecznościowego. W opublikowanym rankingu NK.pl (dawna Nasza Klasa) zajął dziesiąte miejsce pod względem przykuwania uwagi użytkowników – keeping consumers attention.Raport sporządzany jest na podstawie liczby odwiedzin oraz czasu, jaki użytkownik poświęca na korzystanie z niego.
W Europie zanotowano ponad 10-procentowy wzrost w penetracji serwisów społecznościowych. Facebook prowadzi na 15 z 18 rynków. Lokalne serwisy mają większe znaczenie na trzech rynkach – w Holandii, Rosji i Polsce. Według danych z grudnia 2010 roku NK.pl zajmuje trzecie miejsce w Polsce. Portal przegrał tylko z Google’em oraz Allegro. Według comScore liczba użytkowników Naszej Klasy wyniosła 13,699 mln.
– Od miesięcy zauważamy większe zainteresowanie naszymi nowymi usługami i funkcjonalnościami, co, jak widać, przekłada się na czas spędzany w portalu. Cieszymy się, że niezależna i renomowana instytucja potwierdza realny obraz obecności NK na polskim rynku internetowym – tak wyniki badania skomentował Arkadiusz Pernal, prezes spółki Nasza Klasa.
Optymistyczne dane dla NK.pl przyniósł też najnowszy Megapanel. Choć według niego ten portal w grudniu miał jednak mniej użytkowników, niż podaje comScore, bo 12,253 mln, to zanotował wzrost o 345 tys., co pozwoliło NK.pl odzyskać trzecie miejsce wśród najpopularniejszych witryn – wyprzedzają ją Grupa Google i Grupa Onet.