Rywalizacja o użytkowników mobilnej sieci zaostrza się. By zwiększyć ich liczbę, czwarty co do wielkości operator Play postanowił mocniej wejść na rynek dystrybucji tabletów i laptopów. Wprowadził do oferty urządzenia za O zł wraz z miesięcznym pakietem transmisji danych. Klient spłaca sprzęt w comiesięcznych ratach. To wyzwanie dla T-Mobile, obecnego lidera sprzedaży mobilnego sprzętu na polskim rynku.
Liczymy na studentów i uczniów – przyznał wczoraj Adam Toruński, szef internetu mobilnego Play, nie kryjąc, że oferta ruszyła teraz z myślą o rodzicach kompletujących dzieciom szkolną wyprawkę.
Operator sprzedaje na przykład najnowszego iPada 16 GB za 119 zł miesięcznie w umowie na dwa lata. Tablety Samsunga Galaxy 2 dostać można w abonamencie od 79,90 zł. W podobnych cenach dostępne są też laptopy i ultrabooki. W sumie 24 urządzenia. W każdym kontrakcie jest też internet z miesięcznym limitem 5 GB.
– Ceny urządzeń są nawet korzystne. Poza tym Play próbuje wygrywać tym, czym zawsze się wyróżniał: prostą i czytelną ofertą. Klient dostaje jasny komunikat, ile i za co płaci – ocenia Witold Tomaszewski, ekspert serwisu telekomunikacyjnego Telepolis.pl. Marcin Gruszka, rzecznik Playa, tłumaczy, że na fakturze firma podawać będzie, ile klient płaci za sam sprzęt, a ile za pakiet internetowy.
Reklama
Adam Toruński zapowiedział wczoraj, że Play chce być liderem sprzedaży urządzeń korzystających z mobilnego internetu. To rozzłościło T-Mobile, który ma w ofercie 25 urządzeń. Według firmy co siódmy laptop sprzedawany w Polsce pochodzi z jej oferty. – Promocja Playa wygląda na kopię oferty dostępnej od dawna w T-Mobile – mówi Wojciech Strzałkowski z biura prasowego operatora.
Reklama
Plus i Orange na razie odstają w tym zakresie. W ofercie Plusa kupić można laptop Acer i tablet LTE Samsunga, bo sieć jako jedyna oferuje internet w tej technologii. Orange sprzedaje osiem urządzeń, ale ich liczba może być większa. – Ostatnio operator zaczął poszerzać tę ofertę – przyznaje Witold Tomaszewski. Oprócz sprzętu wprowadził też promocję, w której zamiast smartfonu za złotówkę daje kupon do 1000 zł na zakup dowolnego sprzętu elektronicznego.
Zwiększanie liczby urządzeń to sposób sieci na powiększenie grupy klientów, którzy płacą za usługi mobilnej transmisji danych, jedynego obecnie źródła wzrostu przychodów operatorów. T-Mobile zwiększył liczbę klientów usług Blueconnect z 662 tys. przed rokiem do 826 tys. na koniec II kw., czyli o niemal 25 proc. W Orange przyrost w ciągu roku to 31 proc. do 848 tys. użytkowników mobilnego dostępu tylko na smarfonach. Play ma obecnie 1,1 mln klientów Play Online, a Plus nie ujawnia takich danych.