Urząd Komunikacji Elektronicznej wspólnie z operatorami telekomunikacyjnymi będzie monitorował jakość usług tych ostatnich. Wyniki badań możemy poznać za pół roku. Dzięki nim konsumentom łatwiej będzie wybrać między ofertami poszczególnych operatorów.
Jak informuje prezes UKE Magdalena Gaj, wśród monitorowanych wskaźników są między innymi czas oczekiwania na połączenie z personelem czy poprawność faktur. Kontrola obejmie także wskaźnik skuteczności połączeń telefonicznych, przerwanych połączeń czy jakości rozmowy. Ważne będą też wskaźniki prędkości transmisji danych oraz opóźnienia pakietów danych (np. buforowanie filmu czy muzyki w sieci).
Pierwszych wyników testów jakości usług operatorów można spodziewać się w połowie przyszłego roku. Urząd zapowiada, że podobne testy będzie prowadził dwa razy w roku. 80 procent testów będzie polegało na pomiarach na terenie całej Polski, za pomocą specjalnie przygotowanych samochodów. 20 procent testów będzie miało charakter stacjonarny. Operatorzy będą zobligowania do publikowania aktualnych wyników badań na swojej stronie internetowej oraz przekazywania ich regulatorowi.