- W styczniu tego roku pokazaliśmy prototyp w miejscowości Hawthorne koło Los Angeles. To była pierwsza skalowalna kapsuła hyperloopa – wyjaśniał w rozmowie w czasie Kongresu 590. Co ciekawe, jest tu bardzo silny polski wątek. – Tę kapsułę wykonał zespół, który później założył Euroloop. To firma, która jest zarejestrowana w Polsce, ale ma dostęp do kapitału ludzkiego z całego świata – tłumaczył.
Jest to połączenie samolotu, kolei i transportu drogowego. Jest to kapsuła, która budową przypomina samolot. Może ona lewitować bądź być na kołach. Zamykamy ją w tubie, z której wypompowujemy powietrze, dzięki czemu pozbywamy się oporów, które przyczyniają się najbardziej do strat energetycznych. Uzyskujemy środek transportu, który jest wydajny, ekologiczny i ma potencjał wdrożenia na bardzo dużych prędkościach.
- Nasz pierwszy produkt komercyjny powinien być na rynku na przestrzeni trzech lat – zapewniał Marek Gutt-Mostowy.
Jak hyperloop będzie wykorzystywany w Polsce? I jak to się wszystko zaczęło?
JAKUB KAPISZEWSKI ROZMAWIA Z MARKIEM GUTT-MOSTOWYM - ZOBACZ