Jak przypomina dziennik, ubiegłotygodniowa premiera gry "Wiedźmin: Pogromca potworów" zaczęła się wyboiście – od problemów technicznych. Ale sytuacja się unormowała i po kilku dniach od premiery można stwierdzić, że nowa produkcja z grupy CD Projektu cieszy się dużym zainteresowaniem, plasując się na wysokich miejscach w rankingach najczęściej pobieranych gier na Androida - wskazuje gazeta.

Reklama

Rynek gier

"Rz" zwraca jednocześnie uwagę, że eksperci studzą entuzjazm, podkreślając, że wysoka liczba pobrań to tylko mała część sukcesu w przypadku gier mobilnych, a już szczególnie, jeśli chodzi o dane napływające tuż po premierze. Tak naprawdę dopiero dane o monetyzacji będą kluczowe, a także odpowiedź na pytanie, czy spółka jest w stanie rentownie pozyskiwać graczy, aby móc przeskalować grę - powiedział gazecie Michał Wojciechowski, analityk Ipopemy Securities.

W podobnym tonie wypowiada się Maciej Kietliński, ekspert z Noble Securities. Gra po przejściowych problemach z dnia premiery odnotowuje wzrost ocen 4,2 w wersji na Androida i 4,7 na iOS. Liczba pobrań w wersji na Android przekroczyła 500 tys., co stanowi dobry wynik - powiedział "Rz" Kietliński, zaznaczając że dla sukcesu gry oprócz ocen i liczby pobrań najważniejsza jest tzw. retencja graczy i efektywność monetyzacji. Retencji mogłoby sprzyjać wprowadzenie formy rozgrywki multiplayer, umożliwiającej rywalizację lub współpracę ze znajomymi.

Dziennik przypomina również, że – jak wynika z danych portalu branżowego Newzoo - wartość globalnego rynku gier w 2020 r. wyniosła 174,9 mld USD i była o niemal jedną piątą wyższa niż w 2019 roku. Najbardziej dynamiczny wzrost zanotował segment gier mobilnych oraz na konsole. Perspektywy dla branży pozostają dobre. Do 2023 r. rynek gier ma urosnąć do prawie 218 mld USD.