Raporty przedstawiają statystyki przenoszenia numerów z wykorzystaniem zarządzanego przez szefa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). "W I kwartale 2022 roku w sieciach mobilnych przeniesionych zostało łącznie 343 342 numerów. To o ponad 28 tys. mniej niż w IV kwartale 2021, gdy przeniesiono 371 657 numery" - wskazano w środowej informacji UKE.
Z której sieci uciekło najwięcej klientów?
Dodano, że wśród największych operatorów komórkowych w ostatnim kwartale bilans trzech zamknął się na minusie. W wyniku przenoszenia numerów Orange Polska stracił 7,1 tys. użytkowników kart SIM, Polkomtel (operator sieci Plus) i P4 (operator sieci Play) stracili po ponad 22 tys. klientów - wymieniono. "Jako jedyny operator I kwartał dodatnim bilansem zakończył T-Mobile, zyskując ponad 12 tys. nowych użytkowników" - stwierdzono.
W sieciach stacjonarnych w I kwartale 2022 r. przeniesionych zostało łącznie 92 tys. 935 numerów, o ponad 24 tys. mniej niż w poprzednim kwartale, kiedy liczba ta wyniosła 117 tys. 73. Projekt Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych jest współfinansowany ze środków unijnych. Jego celem jest usprawnienie funkcjonowania systemu pozyskiwania informacji o lokalizacji abonenta wzywającego pomocy (pod numery alarmowe, w tym 112) oraz usprawnienie procesów związanych z przenoszeniem numerów przy zmianie operatora.