Kanał wideo Nintendo powstaje we współpracy z agencją reklamową Dentsu. Jak poinformowali inicjatorzy przedsięwzięcia, w swojej podstawowej wersji serwis będzie dostępny bez dodatkowych opłat. W połowie roku oferta programowa ma się jednak wzbogacić o dodatkowo płatny kontent premium.

Reklama

Jak wynika z badań Nintendo, aż 80 proc. konsol Wii jest używanych w połączeniu z głównym telewizorem, stojącym w domowym salonie. Jednak zaledwie 40 proc. tych urządzeń jest jednocześnie podłączonych do internetu.

Nowy kanał wideo będzie nieco inny od analogicznych serwisów oferowanych przez Sony oraz Microsoft (producent konsol XBox). Istniejące już serwisy oferują przede wszystkim programy TV, filmy oraz seriale.

Jak zapowiada Nintendo, powstający właśnie kanał będzie miał bardziej rodzinny charakter i ma pomóc w gromadzeniu członków rodziny wokół konsoli. Szczegóły dotyczące oferty kanału nie są jeszcze znane. Podobnie jak to, czy kanał będzie dostępny poza granicami Japonii.