Wyrok dotyczy kontrowersyjnej reklamy graficznej opublikowanej na fanpage'u marki na Facebooku. Obrazek przedstawia twarz młodej kobiety, której podbródek podtrzymuje męska dłoń. Pod spodem widnieje hasło "Ona już wie... co za chwilę będzie miała w ustach".
Reklama wywołała swego czasu burzę w mediach społecznościowych. Wielu internautów zarzuciło producentowi napoju energetycznego seksizm. Komisja Etyki Reklamy otrzymała kilkanaście skarg w tej sprawie, ostatecznie orzekając, że reklama narusza dobre obyczaje.
Po decyzji KER Stowarzyszenie Twoja Sprawa postanowiło pozwać producenta napoju. Organizacja domagała się od firmy wycofania reklamy, publikacji przeprosin oraz zapłaty 60 tys. złotych na cele związane ze wsparciem uczniów będących pod opieką Fundacji "Dla Polonii" w Warszawie.
Sąd Okręgowy w Legnicy w pełni przychylił się do roszczeń. W orzeczeniu nakazano firmie Waterius usunięcie reklamy, publikację przeprosin, które ma podpisać prezes spółki Jolanta Hauzer, zapłacenie 60 tys. zł na rzecz Fundacji "Dla Polonii" oraz pokrycie 8,5 tys. zł kosztów pozwu i procesu - donosi portal wirtualnemedia.pl.
W ustnym uzasadnieniu wyroku sędzia orzekająca stwierdziła, że zgadza się z twierdzeniami pozwu i uważa, że reklama naruszyła dobre obyczaje, tym bardziej że jest kierowana do ludzi młodych.
Wyrok jest prawomocny, firma Waterius nie złożyła odwołania w wyznaczonym terminie.