Firma Apple zapowiada, że od wiosny 2019 w USA będzie dostępna karta kredytowa Apple Card, wydawana przez bank Goldman Sachs. Poinformowano o tym w poniedziałek wieczorem podczas wydarzenia premierowego w siedzibie firmy w Cupertino Jak podano, użytkownik ma zgłaszać chęć posiadania Apple Card bezpośrednio na smartfonie iPhone i od razu móc rozpocząć korzystanie z niej. Usługa wykorzystuje technologię MasterCard.

Aplikacja pokaże, ile użytkownik wydał w określonych kategoriach i ile musi zapłacić. Funkcja Daily Cash przypominać ma cashback, lecz działać w systemie codziennych rozliczeń. 2 proc. wydatków za pomocą Apple Pay zwracane będzie w formie Daily Cash, a zakupy produktów Apple będą wiązać się z 3 proc. zwrotem.

Sama fizyczna karta ma być zrobiona z tytanu. Nie ma numeru karty i kodu bezpieczeństwa ani nie wymaga ona podpisu. Niezbędne informacje dostępne są w aplikacji Wallet, a każda transakcja wykorzystuje unikalny kod - numer karty jest więc niemożliwy do skradzenia. Transakcje fizyczną kartą oferują jedynie 1 proc. zwrotu Daily Cash. Karta nie będzie obciążona karami za opóźnienia w opłatach, przekroczenie limitu, ani opłatami rocznymi.

Firma Apple zaprezentowała też zapewniającą dostęp do gazet i czasopism wielu wydawców usługę informacyjną Apple News +. Subskrypcja miesięczna będzie kosztować 9,99 dol. - poinformowano podczas poniedziałkowego wydarzenia premierowego w Steve Jobs Theater.

Nowa usługa jest częścią wcześniejszej aplikacji Apple News. Podstawową wersję została przemianowano na Apple News Free, a opcja subskrypcyjna nazywa się Apple News +. Tim Cook określił aplikację Apple News jako najpopularniejszą aplikację z informacjami, nie powiedział jednak nic o użytej metodologii.

Zaprezentowany abonament na magazyny wielu wydawców Apple News + pozwala przeglądać treści z ponad 300 magazynów o m.in. tematyce podróżniczej, sportowej, muzycznej czy kulinarnej. Wśród dostępnych publikacji znajdziemy m.in. "Time", "Vogue", "People", "Rolling Stone", "National Geographic", "Popular Science", "Billboard", "New Yorker", "Sports Illustrated", "Fortune", "New York Magazine".

Dodatkowo ogłoszono współprace z wydawcami "Wall Street Journal", "LA Times". Cena miesięcznej subskrypcji to 9,99 dolarów miesięcznie. Dzielenie się subskrypcją z rodzina nie będzie objęte dodatkowymi kosztami. Aplikacja prezentuje magazyny z animowanymi okładkami i samoistnie pobiera nowe numery. Sugeruje też magazyny, które mogą być interesujące dla czytelnika.

Aplikacja dostępna jest w USA od poniedziałku wraz z aktualizacją Apple News i News +. Usługa dostępna też będzie w Kanadzie (po angielsku i francusku, z portfolio lokalnych magazynów. W przyszłości - jesienią 2019 - abonament pojawi się w Australii i Europie, począwszy od Wielkiej Brytanii.

Od kilku tygodni Apple przygotowywało się do wydarzenia premierowego, zaplanowanego na 25 marca w siedzibie firmy w stanie Kalifornia. Według doniesień medialnych koncern miał na nim także zaprezentować platformę strumieniowania wideo oraz kartę płatniczą udostępnianą przy współpracy z Goldman Sachs.