„Damy WHO tyle bezpłatnych reklam, ile potrzeba, by reagować na temat koronawirusa, a także inne wsparcie rzeczowe” - napisał Zuckerberg w swoim poście.
Użytkownicy, którzy wyszukują informacji Covid-19 na Facebooku, zobaczą teraz wyskakujące okienko, które przekieruje ich do strony WHO lub lokalnych służb medycznych w celu uzyskania najnowszych wiadomości - poinformował Zuckerberg.
Zuckerberg ponownie obiecał, że firma będzie usuwać z serwisu fake newsy i teorie spiskowe zgłoszone przez wiodące organizacje ds. zdrowia, by pomóc w walce z dezinformacją na temat epidemii. Facebook ma też współpracować ze światowymi ekspertami w dziedzinie zdrowia i udzieli "milionowego" wsparcia w reklamach innym organizacjom.
W lutym firma ogłosiła zakaz reklamowania produktów oferujących jakiekolwiek lekarstwa lub produkty mające zapobiegać zakażeniu.
Inne media społecznościowe również podjęły kroki w celu poprawy informowania o wirusie. Wyszukiwania koronawirusa na serwisie Pinterest kierują użytkowników na stronę z linkami do WHO i innych organizacji, podczas gdy sama WHO uruchomiło konto w aplikacji TikTok pod koniec ubiegłego tygodnia.