Pogłoski dotyczącej premiery gadżetu pojawiły się tuż po tym, jak Amazon rozesłał do dziennikarzy zaproszenia na "ważne"", jak podkreślono, spotkanie w nowojorskim Morgan Library & Museum. Temat zaplanowanej na 9 lutego konferencji nie został ujawniony. "Nie chcemy się dzielić żadnymi detalami" - poinformowała rzeczniczka firmy Drew Herdener.

Jednak już wcześniej Amazon zapowiadał, że w tym roku na rynek ma trafić nowa wersja urządzenia do czytania elektronicznych książek, czyli Kindle'a. Choć internetowy potentat nie chce zdradzać wyników sprzedaży Kindle'a, wiadomo, że gadżet okazał się w USA bestsellerem. Szacuje się, że nabywców znalazło ponad 400 tys. gadżetow.

Na popularność Kindle'a wpłynęła m.in. niska cena oferowanych przez Amazon e-książek oraz łatwość ich pobierania (użytkownik może to robić bezprzewodwo, korzystając z usługi Whispernet).

"To dość oczywiste, że [Kindle -przyp. red.] jest iPodem w świecie książek" - mówi w wywiadzie dla "USA Today" Mark Mahaney, dyrektor działu badań internetowych w Citigroup Investment Research. Mahaney spodziewa się, że nowy Kindle będzie tańszy od swojego protoplasty - zamiast 359 dol. Amazon może go wycenić już na 300 dol.





Reklama