Pojedynek na liczbę osób śledzących posty na Twitterze rozstrzygnął się w piątek rano polskiego czasu. Kwadrans po ósmej rano Ashton Kutcher, aktor i partner Demi Moore, poinformował, że jego mikrobloga "zaprenumerowała" milionowa osoba.

Reklama

Do wyścigu o milionowego followera (follower - osoba śledząca posty danego użytkownika Twittera) stanęło w ubiegłym tygodniu dwóch rywali z zupełnie innego świata - Ashton Kutcher oraz stacja telewizyjna CNN (na Twitterze jako cnnbrk ).

Warto dodać, że CNN stało się właścicielem konta cnnbrk dopiero niedawno. Cnnbrk zostało założone przez Michaela Coxa, który od trzech lat na bieżąco wpisywał na swoim koncie newsy nadawane przez CNN. Tym sposobem Cox zyskał sobie kilkaset tysięcy fanów, co w końcu skłoniło stację telewizyjną CNN do odkupienia jego konta na Twitterze. Suma, którą zapłaciła stacja telewizyjna, nie została ujawniona.

To, kto wygra wyścig na Twitterze, ważyło się do ostatniej chwili. W nocy z czwartku na piątek szala zwycięstwa przechylała się to na stronę aktora, to na stronę stacji telewizyjnej. Różnice wynosiły zaledwie kilkuset użytkowników. Pojedynek był relacjonowany na bieżąco przez CNN oraz Kutchera na jego kanale wideo na UStrem .

Ostatecznie wygrał Kutcher. CNN brakowało do zwycięstwa 1200 użytkowników. Zgodnie ze złożoną wcześniej obietnicą z okazji zwycięstwa Kucther przekaże 100 tys. dolarów na zakup 10 tys. moskitier dla afrykańskich szpitali.

Prócz tego szęśliwiec, który zostanie milionowym followerem, wystąpi w grze The Sims 3.

http://www.ustream.tv/ashton