Wydłużenia terminu domagała się m.in. niemiecka minister rolnictwa i ochrony konsumenta Ilse Aigner, argumentując, że wielu ludzi przebywa obecnie na wakacjach.

Reklama

"Street View" ruszy w Niemczech do końca roku i będzie początkowo obejmować 20 miast. Nowa usługa Google jest krytykowana w tym kraju, od kiedy na ulice wyjechały ekipy Google'a wyposażone w kamery. Do końca listopada zarejestrowane przez nie nagrania zostaną udostępniane w internecie i będą oferować widok konkretnych dzielnic, ulic, poszczególnych domów.

Osoby, które chcą, by widoczne były tylko zarysy ich domu lub mieszkania mogą wypełnić na stronie internetowej usługi formularz zatytułowany "Zamaż swój dom w >>Street View<<". Po wypełnieniu wniosku pod podany adres pocztą zostaje wysłany kod weryfikujący, a po weryfikacji dom lub mieszkanie zostaje zniekształcone za pomocą techniki zwanej "blurring".

Oczywiście także po przedłużonym teraz do 15 października okresie wypełniania takich formularzy można będzie zgłosić sprzeciw, kiedy już "Street View" ruszy.

Niemcy będą 24. krajem, w którym Google uruchomi aplikację "Street View". Usługa została po raz pierwszy wprowadzona w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku. Po wielu protestach zaczęto zasłaniać twarze ludzi widocznych na tych nagraniach, a także numery rejestracyjne samochodów.