NAB Show co roku gromadzi tysiące profesjonalistów z branży filmowej i telewizyjnej, którzy z całego świata zjeżdżają do Las Vegas, by obejrzeć najnowsze gadżety ze świata filmu i telewizji, podzielić się doświadczeniem i nawiązać kontakty. W 2010 roku NAB Show odwiedziło 90 tysięcy uczestników ze 151 krajów. Swoje produkty i usługi prezentowało ponad 1500 wystawców, od gigantów branży takich jak Canon, po niewielkie i wąsko wyspecjalizowane firmy.

Reklama

Tegoroczne targi odbywają się od 7-14 kwietnia i jasno pokazują, w jakim kierunku idzie przemysł filmowy i telewizyjny - to 3D. Mowę początkową, otwierającą NAB Show, wygłosi sam James Cameron, twórca trójwymiarowego megahitu "Avatar". Towarzyszące targom warsztaty oferować będą edukację w zakresie produkcji materiałów 3D, a wystawcy zaprezentują jeszcze doskonalszy sprzęt dedykowany do produkcji w trzech wymiarach.

Przed NAB Show coraz więcej jest spekulacji o premierach nowych gadżetów, skierowanych również do szerokiej publiczności. Czy Canon zaprezentuje następcę rewolucyjnego 5D Mark II - pełnoklatkowej cyfrowej lustrzanki, nagrywającej filmy w Full HD, która zrewolucjonizowała rynek nie tylko fotograficzny, ale i wideo? Czy pokazane zostaną jeszcze nowsze i tańsze konsumenckie kamery 3D?

Czy pojawią się rewolucyjne rozwiązania, umożliwiające oglądanie telewizji w 3D bez dodatkowych okularów? A może w tym roku producenci sprzętu zaskoczą nas czymś zupełnie niespodziewanym? Przekonamy się już za niecałe trzy tygodnie.

Andrzej Klimczyk, Diana Aszyk