Nagrodę zdobył też inny zespół z UAM - DemosceneSpirit oraz Błażej Matuszczyk z Politechniki Poznańskiej. Finał konkursu odbył się w Nowym Jorku w nocy ze środy na czwartek. Imagine Cup organizuje od 2003 r. firma Microsoft. Konkurs zyskał rangę Mistrzostw Świata w zakresie nowych technologii. Za każdym razem finał odbywa się w innym miejscu na świecie. W zeszłym roku zorganizowano go w Polsce.

Reklama

W tym roku pierwsze miejsce w głównej kategorii - Programowanie Oprogramowania - zajął irlandzki zespół Team Hermes. Członkowie zespołu opracowali system, który analizuje sposób, w jaki kierowca prowadzi pojazd i wskazuje błędy w jeździe. Kierowcy mogą się za jego pomocą uczyć, jak jeździć bezpiecznie.

Polski zespół Cellardoor z UAM, który zajął pierwsze miejsce w kategorii projektowanie gier internetowych wystartował z grą dla dzieci "The Book of Elm" ("Księga Elma"). Gracz steruje w niej postacią Elma, który ma naprawiać błędy popełnione przez innych.

Gra uczy dzieci, że każdy może uczestniczyć w ochronie środowiska poprzez codzienne, proste czynności, takie jak oszczędzanie wody i energii elektrycznej. Gra odnosi się do koncepcji 3R: reduce (zmniejszaj zużycie), reuse (używaj powtórnie) i recycle (przetwarzaj). Głównym celem projektu miało być zachęcenie ludzi do spojrzenia na książki świeżym okiem i zachęcenie tak do czytania, jak i do zabawy oraz nauki. Nagrodę w światowym finale zdobył również inny zespół z UAM - DemosceneSpirit, który zajął trzecie miejsce w konkursie Interoperacyjności (Interoperatibility Challenge).

DemosceneSpirit w swoim systemie Trident zaoferował ochronę przed powodziami. Pomysł zakłada, że informacje o podmakaniu wałów przeciwpowodziowych można uzyskać dzięki umieszczeniu w wałach czujników nawilżenia ziemi (stosowanych współcześnie w rolnictwie). Wyniki mogłyby być z nich zdalnie odczytywane. Druga część projektu - symulator zalewania terenów - ułatwiłby z kolei przygotowanie się do powodzi i przewidzenie kolejności ewakuacji terenów, a trzeci element projektu - skierowana do internetowych społeczności aplikacja - ułatwiłaby kontakt i przepływ informacji pomiędzy osobami, które potrzebują pomocy w czasie kataklizmu, a wolontariuszami, którzy chcą nieść pomoc.

Poza tym, w światowym finale Imagine Cup drugie miejsce w kategorii IT Challenge zajął Błażej Matuszczyk z Politechniki Poznańskiej. W tej kategorii w czasie praktycznego egzaminu sprawdzana była wiedza i praktyczne umiejętności studentów pod względem tworzenia, wdrażania i nadzorowania systemów IT.

IT (ang. Information Technology - technologia informacyjna) to jedna z dziedzin informatyki, łącząca telekomunikację, narzędzia i inne technologie związane z informacją. Dostarcza ona użytkownikowi narzędzi, za pomocą których może on pozyskiwać informacje, selekcjonować je, analizować, przetwarzać, zarządzać i przekazywać innym ludziom. W przyszłym roku finał Imagine CUP odbędzie się w Australii.