Użytkownik, który wybierze odpowiadające mu aplikacje, będzie się za ich pośrednictwem automatycznie dzielił na Facebooku informacjami o swojej aktywności w świecie rzeczywistym i wirtualnym. Facebook wciąż poszukuje nowych sposobów na skłonienie użytkowników do spędzania więcej czasu na tym portalu, gdyż większa frekwencja oznacza zwiększone dochody z reklam.

Reklama

Najnowsze aplikacje oferują m.in. recenzowanie filmów i oczywiście zapoznawanie się z recenzjami innych użytkowników, dzielenie się informacjami o ciekawych restauracjach, opiniami o atrakcjach turystycznych itp. Oczekuje się, że liczba takich aplikacji będzie stale rosła, a jeden z dyrektorów Facebooka Carl Sjogreen nie wyklucza, iż wkrótce będą ich tysiące.

Timeline kataloguje najróżniejsze aspekty aktywności i preferencji użytkowników, od pozyskiwania nowych przyjaciół, po podróże, czy ulubione książki. Oczywiście portal oferuje mechanizmy zabezpieczające, które pozwalają użytkownikowi określić, kto i do jakich informacji w ich profilu będzie miał dostęp.