Jesteśmy w środku smartfonowej rewolucji. To urządzenie ma już ok. 6-7 milionów Polaków.

Reklama

Z badań Generation Mobile 2012 (PBI i NoNoobs) wynika, że posiadanie smartfona deklaruje 36 proc. internautów. 47 proc. badanych ma urządzenie krócej niż rok, a 39 proc. nie dłużej niż dwa lata. 82 proc. badanych ma smartfona "zawsze przy sobie". Jeśli nie, aż 35,4 proc. czuje dyskomfort.

Jedna piąta użytkowników korzysta ze smartfona w czasie biznesowych spotkań. Ponad połowa używa go w czasie obiadów rodzinnych, 44 proc. w toalecie, 18 proc. w kinie. Są też tacy, którzy nie mogą się od niego oderwać w kościele podczas mszy - 5,4 proc., a ponad 3 proc. w czasie... seksu. Jak to robią? Tego "Gazeta Wyborcza", która przytacza wyniki badań, nie wyjaśnia.

Posiadacze smartfonów prawie dziesięciokrotnie częściej korzystają z serwisów informacyjnych (robi to prawie 52 proc. z nich), częściej słuchają muzyki (62 proc.), robią zdjęcia i filmy (45 proc.), korzystają z serwisów społecznościowych (38 proc.), oglądają wideo (35 proc.) i grają (25 proc.).