dziennik.pl: Czy Xiaomi nie obawia się wejścia na rynek z produktami z wyższej półki cenowej w momencie, gdy świat stoi na skraju globalnego kryzysu?

Tony Chen: Naszą wizją jest dostarczanie produktów dobrej jakości w uczciwych cenach. Oznacza to, że wprowadzając nowe urządzenia, zawsze dotrzymujemy obietnicy i nasz zysk netto nie jest większy niż 5 procent w przypadku sprzętu. W 2019 roku było to o wiele mniej, bo marża wyniosła mniej niż 1 proc.

Reklama

Jesteśmy dumni z serii Mi 10, którą ostatnio zaprezentowaliśmy naszym użytkownikom i Mi Fanom. Smartfony te są świetną kombinacją mocnej specyfikacji oraz możliwości jakie oferują. Urządzenia wyposażono w najnowszy, flagowy układ Qualcomm Snapdragon 865 5G oraz szybką pamięć LPDDR5 i UFS3.0. Seria Mi 10 oferuje m.in świetny ekran, najlepszy na świecie zestaw audio z głośnikami stereo, szybki system ładowania bezprzewodowego i bezprzewodowego, topowy zestaw aparatów z głównym 108 MP, funkcje SI w fotografii oraz możliwość nagrywania wideo w rozdzielczości 8K. Porównując parametry serii Mi 10 do innych flagowców konkurencji, nasze urządzenia mają najlepszy stosunek jakości do ceny.

Nasze portfolio to również telefony ze średniej półki cenowej oraz urządzenia budżetowe. W Polsce szczególnie dużą popularnością cieszą się modele serii Redmi Note – Redmi Note 7, Redmi Note 8T oraz Redmi Note 8T Pro. Wkrótce do Polski trafi kolejny z modeli – Redmi Note 9S.

Reklama

Jak koronawirus wpłynie na plany Xiaomi w Polsce/Europie/na świecie, czy planowane są z tego powodu jakieś zmiany w strategii firmy?

Z powodu pandemii COVID-19 spodziewamy się spowolnienia w pierwszych miesiącach tego roku, ale wierzę, że w kolejnych zapotrzebowanie na tego typu produkty wzrośnie.

Lei Jun, dyrektor generalny Xiaomi, podkreślił, że na całym świecie, z powodu pandemii, będziemy odczuwać największy spadek w pierwszym kwartale 2020 roku. Trudno powiedzieć, jak sytuacja będzie się rozwijać przez cały rok, ale jestem optymistą, i wierzę, że rynek wróci do swojej kondycji po pandemii.

Reklama

Po pierwsze, teraz najważniejsze dla Polski jest to, aby wszyscy Polacy i ich bliscy byli bezpieczni i zdrowi. Obecnie z powodu wytycznych rządowych nasze sklepy są zamknięte i ta sytuacja może potrwać jeszcze przynajmniej kilka tygodni. Dlatego też staramy się jak najlepiej przenieść nasze zasoby i zaspokoić zapotrzebowanie użytkowników poprzez internetowe kanały sprzedaży.

Podobnie jest w innych krajach Europy. Dlatego też skupiamy się na sprzedaży i serwisie door-to-door, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa dla naszych użytkowników i pracowników.

W Chinach, na 19 marca, z powrotem otworzyliśmy 1800 punktów Mi Home oraz Mi Store a nasza produkcja i łańcuchy dostaw wróciły w 80 procentach do swojej działalności.

Jakie są cele na ten rok w Polsce?

Ten rok dla całej naszej firmy na świecie wygląda bardzo obiecująco. 2020 będzie przełomowy dla naszego biznesu 5G i bardzo ważny dla dalszego rozwoju strategii "Smartfon + AIoT". Naszym celem jest wprowadzenie na rynek ponad 10 modeli smartfonów obsługujących sieć 5G, poprzez dalsze wykorzystywanie możliwości modernizacji branży z 4G do 5G.

31 marca odbyła się polska premiera najnowszej generacji naszych flagowych smartfonów Mi 10 i Mi 10 Pro. W kwietniu w Polsce oficjalnie dostępny będzie zupełnie nowy produkt - Mi TV. Ponadto na kluczowym dla nas rynku będziemy stale poszerzać ofertę smartfonów i inteligentnych urządzeń.

W tym roku nadal będziemy chcieli rozwijać sieć autoryzowanych punktów Mi Store, ale przede wszystkim chcemy skoncentrować się nad bliższą współpracą z operatorami i sieciami retalilowymi, którzy są dla nas ważnymi partnerami. Jednocześnie chcemy rozszerzać współpracę o nowe kanały sprzedaży, zarówno online jak i offline.