Tegra występować będzie w dwóch wersjach - Tegra 600 i Tegra 650. Oba chipy będą wspierały wyjścia 1080p HDMI, WSXGA+ LCD i telewizyjne NTSC/PAL. Gra Quake 3 ma osiągać przywzwoite 40 klatek na sekundę.
Tegra będzie działać na Windows CE lub Windows Mobile, ale i Android stoi przed Tegrą otworem. NVIDIA nie zaprzecza, że poważnie myśli o tej platformie.
Chipset jest też wydajny energetycznie. Z informacji prasowej dowiadujemy się, że na jednym ładowaniu może odtwarzać bez przerwy 130 godzin muzyki lub 30 godzin wideo HD. Niestety, nie podano pojemności baterii na których Tegra miałaby działać.
Zakres cenowy Tegry do od 199 do 249 dolarów. NVIDIA zapowiada pojawienie się różnych odtwarzaczy multimediów, MIDów i GPSów przed końcem 2008 a smartfonów i małych laptopów na początku 2009.
Wypuszczając na rynek Tegrę, NVIDIA otwiera front walki z Intelem w kategorii smartfonów i MIDów. Czym jest Tegra? Jak ujmuje to sam producent, to "mobilny komputer na chipie". Połączone procesor główny 800MHz ARM, procesor graficzny, procesor obrazu i jeszcze jeden odpowiedzialny za dekodowanie wideo HD. Bajer. Maleństwo ma śmigać w urządzeniach z ekranami od 4 do 12 cali już od czwartego kwartału 2008.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama