Threads został zaprezentowany w środę i w ciągu pierwszych siedmiu godzin funkcjonowania zyskał 10 mln użytkowników. Zuckerberg napisał w poniedziałek na nowym komunikatorze, że wzrost liczby użytkowników tej platformy "jest organiczny", a koncern Meta nawet nie rozpoczął jeszcze wielu zaplanowanych akcji promujących Threads.

Reklama

Komunikator Mety zyskuje użytkowników szybciej niż należący do firmy OpenAI program ChatGPT oparty na językowym modelu sztucznej inteligencji, który - jak wynika z badania przeprowadzonego przez bank UBS - w styczniu stał się najszybciej rosnącą aplikacją w historii.

Threads rywalem Twittera

Threads jest rywalem Twittera, ale ma jeszcze sporo do nadrobienia pod względem liczby użytkowników, bowiem w lipcu 2022 roku, gdy opublikowano ostatnią taką informację przed przejęciem platformy przez Elona Muska, Twitter miał blisko 240 mln klientów - podaje Reuters.

Nowa platforma Mety umożliwia zamieszczanie tekstów o długości nieprzekraczającej 500 znaków, w tym linków, re-postów odpowiedzi i filmów wideo. Można logować się do platformy za pomocą konta na Instagramie, co daje szansę na łatwiejsze przyciągnięcie do serwisu części z 2 miliardów użytkowników tej aplikacji.

Wielkie firmy jak HBO, Billboard, czy Netflix uruchomiły konta na Threads w ciągu pierwszych godzin funkcjonowania platformy. Na razie w serwisie Threads nie ma reklam, a Zuckerberg poinformował, że zostaną one wprowadzone dopiero wtedy, gdy liczba użytkowników komunikatora będzie się zbliżać do 1 mld.