Inicjatywa Cyfrowych Artykułów łączy ośmiu największych wydawców prasy w Europie i Google. Jak informuje "Financial Times", celem prac tej grupy jest wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa w Europie dzięki wykorzystaniu technologii i innowacji.

Reklama

Do tej pory wydawcy krytykowali bowiem Google, że jego serwis pokazujący nagłówki artykułów z wybranych mediów zabiera ruch ze stron i sprawia, że wydawcy tracą pieniądze. Tracili też ci, którzy blokowali zawartość artykułów i domagali się opłat za dostęp do tekstów. Dlatego też Google rozważa zmianę algorytmu wyszukiwania, by zamiast drobnych serwisów premiować , które mają największe doświadczenie w branży.

Zmiany w Google News to jednak tylko wycinek zmian, które planuje koncern. Amerykańska firma chce też wesprzeć cyfrowe media, przeznaczając ponad 150 milionów euro na nowe projekty. Koncern planuje też zorganizować szkolenia dla dziennikarzy.

Nie wszyscy jednak popierają rozmowy z Google. Do inicjatywy nie chcą dołączyć ani tytuły wydawane przez Ruperta Murdocha, czy przez wydawnictwo Axel Springer.

ZOBACZ TAKŻE: Komisja Europejska bierze Google'a pod lupę>>>