"W lutym 2021 r. zaktualizowaliśmy zasady Google Ads dotyczące Usług lokalnych, aby doprecyzować, że reklamy usług ślusarskich nie mogą być wyświetlane w Niemczech, Szwecji, Belgii i Holandii. Naruszenie tych zasad nie spowoduje natychmiastowego zawieszenia konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wysłane co najmniej 7 dni przed zawieszeniem konta" - czytamy w oświadczeniu firmy. Google tłumaczy, że większość, jeśli nie wszystkie, reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania pochodzą od niewiarygodnych lub nawet nieuczciwych ślusarzy, którzy wykorzystują potrzebujących - na przykład kogoś, kto się zatrzasnął w domu, albo przed mieszkaniem - i naliczają wygórowane opłaty za najprostsze usługi. Zakaz dotyczy właśnie tych czterech krajów, ponieważ problem wydaje się być tam szczególnie dotkliwy - informuje w piętek portal internetowy "The Brussels Times" powołując się na rzecznika Google.

Reklama

Belgijskie władze oburzone zakazem

Decyzja korporacji wywołała niezadowolenie Evy De Bleeker, sekretarz stanu w belgijskim ministerstwie sprawiedliwości, odpowiedzialnej za ochronę praw konsumentów.

"W tej chwili wszystkie reklamy są zakazane. Zarówno nieuczciwych ślusarzy, jak i tych godnych zaufania" - ubolewała polityk w piątek na antenie flamandzkiego radia VRT. De Bleeker poinformowała, że jej resort przygotowuje ze zrzeszeniami rzemieślniczymi ślusarzy system certyfikacji, który przywróciłby im prawo do reklamowania się.