Według badania zrealizowanego w listopadzie w ramach ogólnopolskiego panelu badawczego Ariadna na zlecenie Play, Polacy wolny czas najchętniej spędzają w domu przed ekranem. 58 proc. z nas ogląda w tym czasie programy, filmy i seriale (przy czym 54 proc. korzysta w tym celu z serwisów streamingowych). Z kolei 55 proc. badanych w wolnych chwilach korzysta z sieci czy mediów społecznościowych. Wszystko to wymaga szybkiego i stabilnego internetu – zarówno stacjonarnego, jak i mobilnego – a zatem i odpowiednio wydajnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Szczególnie że z siecią łączymy się nie tylko dla rozrywki, lecz także z powodu codziennych spraw, obowiązków służbowych czy biznesu.
Wydarzenia ostatnich lat bardzo mocno wpłynęły na nasz styl życia. Zyskaliśmy nowe możliwości i większy wybór co do tego, jak spędzamy wolny czas czy w jaki sposób wykonujemy pracę.
Sieć, czyli podstawa sukcesu
Fundamentem rozwoju nowoczesnych usług cyfrowych jest transfer danych. Zapotrzebowanie na niego rośnie, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach operatora Play. Podaje on, że zużycie danych w jego sieci mobilnej zwiększa się co roku o ok. 25 proc. Transfer danych rośnie też w sieci stacjonarnej – w przeciętnym polskim gospodarstwie domowym aż trzykrotnie, z 111 GB miesięcznie w 2019 r. do 319 GB obecnie. Wysoki popyt wymaga nieustannego rozwoju i nakładów na infrastrukturę sieciową, która będzie w stanie obsłużyć taki ruch.
Fioletowy operator rozwija sieć równolegle w dwóch obszarach. Usługi mobilne dostarcza przez nowoczesną infrastrukturę, obejmującą ponad 12 tys. stacji bazowych. Jednocześnie konsekwentnie rozbudowuje i modernizuje sieć stacjonarną z wykorzystaniem zaawansowanej technologii XGS-PON, czyli standardu umożliwiającego symetryczną transmisję danych o wysokich przepustowościach. Docelowo w zasięgu światłowodu Play znajdzie się ok. 7 mln gospodarstw domowych. Zaawansowana infrastruktura telekomunikacyjna pozostaje jednym z fundamentów sukcesu operatora.
Duch innowacji i przedsiębiorczości
Od swojego debiutu prawie 18 lat temu Play dał się poznać jako odważny gracz, który nie boi się wprowadzania zmian. Doceniają to klienci. Jak potwierdzają dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Play jest dziś najchętniej wybieranym dostawcą usług mobilnych wśród osób przenoszących numer.
Wraz ze swoim rozwojem Play poszerzał zakres działalności, stając się operatorem konwergentnym, czyli świadczącym więcej niż jedną usługę w ramach oferty. A po przejęciu w 2022 r. UPC Polska zyskał ważną pozycję na rynku usług stacjonarnych. Dzięki temu świadczy kompleksowe rozwiązania zarówno w obszarze mobilnym, jak i światłowodu oraz telewizji, zaspokajając potrzeby klientów indywidualnych, małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw. Jest to absolutnie unikalna oferta.
Play od samego początku szczyci się również innowacyjnością. Teraz kontynuuje swoje pionierskie działania, podważając funkcjonujące na rynku schematy. Wyrazem tego podejścia było utworzenie we współpracy z partnerami największej w Polsce otwartej sieci stacjonarnej, której zasoby są dostępne w modelu hurtowym także dla konkurencyjnych firm chcących świadczyć usługi internetowe. Takie działanie napędza rynek telekomunikacyjny, z korzyścią dla wszystkich jego uczestników.
Możliwości na wyciągnięcie ręki
Wizytówką firmy Play stał się teraz bogaty wachlarzy usług i mobilnych, i stacjonarnych. Światłowód Playa potrafi rozpędzić się nawet do 5 Gb/s, co zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Coraz szybsza sieć wymaga też zaawansowanych urządzeń. Dlatego operator oferuje klientom routery obsługujące standard Wi-Fi 6, które umożliwiają płynne oglądanie treści wideo w najwyższych rozdzielczościach, strumieniowanie gier czy niezakłócony przebieg rozmów na komunikatorach sieciowych.
Polacy wolny czas najchętniej spędzają przed ekranem i w internecie. Wymaga to szybkiego i stabilnego internetu, a zatem i odpowiednio wydajnej infrastruktury telekomunikacyjnej.
Play dynamicznie rozwija też segment telewizji cyfrowej opartej na dostępie do sieci. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów usługi: bardziej klasycznej Telewizji Max, zapewniającej dostęp do nawet 215 kanałów, oraz nowatorskiej Telewizji Nowej Generacji. Użytkownicy tej drugiej mogą co miesiąc wybierać spośród pakietów kanałów i usług w streamingach, by oglądać to, co naprawdę chcą. Niezależnie od wybranej opcji telewizja Play tworzy hub rozrywki dla całej rodziny – z dostępem do bogatego wachlarza treści sportowych, filmowych, informacyjnych oraz dla dzieci.
Play planuje dalszy dynamiczny rozwój oferty usług domowych, łączącej technologię z potrzebami klientów i zaawansowaną infrastrukturą. Nie zwalnia też tempa w zakresie rozwiązań mobilnych i inwestycji sieciowych – tak przydatnych, gdy jesteśmy poza domem.
Partner