Wszystko dokonało się w Los Angeles. To właśnie tam największy producent oprogramowania komputerowego Microsoft zaprezentował prototyp długo oczekiwanego tabletu nazwanego Surface (Powierzchnia). Ma on rzucić wyzwanie cieszącemu się olbrzymią popularnością iPadowi firmy Apple.

Reklama

Dyrektor generalny Microsoftu Steve Ballmer określił Surface jako tablet do pracy i zabawy. Będzie on miał dwie wersje i trafi do sprzedaży jesienią br. razem z nowym systemem operacyjnym Microsoftu Windows 8, który ma być przystosowany do urządzeń z ekranem dotykowym.

W zaprezentowanym prototypie jako system operacyjny zastosowano tymczasowo program Windows RT. Tablet w pierwszej wersji ma grubość 9,3 mm, waży 676 gramów i posiada ekran dotykowy o przekątnej 26,9 cm. Ma dysponować pamięcią 64 lub 128 GB.

Druga wersja tabletu ma grubość 13,5 mm i waży 903 gramy. Pamięć, podobnie jak w pierwszej wersji - 64 albo 128 GB. Pierwsza wersja będzie oparta na podzespołach Intela a druga ARM Holdings. Cena ma być porównywalna z obecnie dostępnymi na rynku urządzeniami tego typu.

Analitycy rynku podkreślają, że Microsoft, wprowadzając do sprzedaży własny tablet, rozpoczyna bezpośrednią rywalizację ze swymi najbliższymi partnerami, którzy są producentami komputerów i urządzeń peryferyjnych - takimi jak Samsung Electronics Co i Hewlett-Packard Co.

Microsoft liczy, że sprzedaż jego tabletów osiągnie w 2013 r. 180 mln i będzie znacznie wyższa niż tradycyjnych komputerów. Apple sprzedał 67 mln egzemplarzy swojego iPada od czasu jego wprowadzenia do sklepów 2 lata temu.