"Teraz czas na marzenia!" - pod takim hasłem rozegrały się dzisiaj krajowe finały konkursu ImagineCup 2013. Zwycięzcą rywalizacji została drużyna TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którazaprezentowała projektMultiboard w kategorii Innovation. Zespół będzie reprezentował Polskę na światowych finałachImagineCup, które w tym roku odbędą się w Petersburgu. Honorowym patronem inicjatywy jest Ministerstwo Gospodarki. Konkurs Microsoft ImagineCup to szansa dla młodych, zdolnych i pełnych pasji ludzi, których projekty mogą być później wykorzystane w nauce, pracy czy biznesie - zaznacza Minister Dariusz Bogdan reprezentujący ministerstwo, które poprzez współpracę z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego wspiera finansowo organizację krajowych finałów konkursu ImagineCup.
Jestem pod wrażeniem jakości i poziomu zgłoszonych projektów, a także ogromnego entuzjazmu uczestników – tegoroczna edycja ImagineCup potwierdza znakomitą opinię o młodych polskich programistach, którą cieszą się na całym świecie. Konkurs wymagał od studentów nie tylko pracy zespołowej i opracowania koncepcji projektu, ale też odpowiedniego przygotowania narzędzi i zaprezentowania wyników swojej pracy na każdym etapie - powiedział Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii (Developer & Platform Group) w polskim oddziale Microsoft.
ImagineCup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. Polscy studenci, niezmiennie od 2005 roku odnoszą sukcesy w kolejnych światowych edycjach tego konkursu. Do tej pory aż 21 razy stawali na podium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 8 drugich i 6 trzecich.Wyłonienie zwycięzcy etapu krajowego ImagineCup 2013 odbyło się 4 kwietnia w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Zwycięski zespół TapBoarders z Uniwerystetu Ekonomicznego w Poznaniu w składzie: Tadeusz Makuch, Aleksandra Olejniczak, Stefania Tempłowicz, Bartosz Matuszewski, Zbigniew Paszkiewicz(mentor) przedstawił projektMultiboard w kategorii Innowacje. Jest to platforma pozwalająca na udostępnienie i uruchomienie gier planszowych w wersji elektronicznej. Uruchomienie gry odbywa się na wielu połączonych ze sobą urządzeniach mobilnych takich jak tablety i smartfony. Połączone urządzenia mobilne tworzą multimedialne i interaktywne środowisko dla graczy. Jednolity standard opisu gier pozwala szybko i tanio przenosić popularne gry oraz tworzyć nowe.
Uzyskanie tytułu drużyny narodowej w konkursie Microsoft ImagineCup 2013 to dla nas ogromne zaskoczenie, ponieważ startujemy w tym konkursie po raz pierwszy. To tym bardziej wielkie osiągnięcie, ponieważ reprezentujemy uczelnię ekonomiczną, a nie tak jak większość drużyn uczelnie techniczne. Mamy asa w rękawie, którym zamierzamy zaskoczyć jury międzynarodowe na finałach światowych w Petersburgu – powiedziała StefaniaTempłowicz z TapBoarders z Poznania.
Do ścisłego finału konkursu obok zwycięzców zakwalifikowały się następujące zespoły w pozostałych kategoriach:
w kategorii Gry:
• Ad Infintum z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie w składzie: Karol Antczak, Krzysztof Antczak, Mariusz Kielan, Adam Banasiak,z projektem Idea.Projekt Idea to nie tylko gra, ale cały system wiążący ze sobą komputer, konsolę Xbox, sensor kontroli ruchu Kinect, platformę internetową oraz Windows Azure. A wszystko po to, aby pomóc ludziom zwalczać ich lęki i fobie, które tak silnie potrafią wpływać na obniżenie komfortu życia. Ta gra ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, a przez to usunąć źródło fobii.
w kategorii Projekty Społeczne:
• We Code For Foodz Politechniki Białostockiej w składzie: Mariusz Dobrowolski, Marek Antoniuk, Łukasz Balukin, Wojciech Bancarzewski, Beata Osipiuk (projektantinterfejsu) z projektem Smart Farm. Smart Farm to zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym, mający na celu zmniejszenie kosztów produkcji żywności. Projekt oparty jest o aplikacjęnasmartfona i komputer, która w czasie rzeczywistym optymalizuje trasę maszyn rolniczych i kosztyzużyciapaliwa.