Mirosław Mazanec: Jaka filozofia przyświeca marce realme? Czym chcecie się wyróżnić w porównaniu z innymi firmami?

Reklama

Jasonem Guo: Hasłem przewodnim realme jest jest „Dare to leap” (ang. odważ się wykonać skok). Naszą główną grupą docelową są młodzi ludzie, którzy doceniają innowacje, lubią próbować nowych rzeczy, telefon pełni dla nich nie tylko funkcję użytkową, ale jest również atrakcyjnym gadżetem. realme celuje w odbiorców, dla których liczy się nie tylko cena, ale również jakość oraz design. Między innymi tym chcemy się wyróżnić od innych firm, chcemy wyznaczać trendy w designie i technologii.

Jakie są wasze plany związane z Polską na ten rok i na ile zmienia je pandemia wywołana koronawirusem?

W maju premierę będą miały dwa kolejne smartfony, nasz flagowiec realme X50 pro 5G oraz realme 6pro. Od pewnego czasu jest bardzo duże zainteresowanie modelem X50Pro, polski rynek na niego czeka. Ponadto do końca roku planujemy premierę kilkunastu produktów. Nie tylko smartfonów, ale również słuchawek, głośnika czy zegarka. Jeśli chodzi o pandemię, wymusiła ona na nas zmianę planów oficjalnej premiery realme w Polsce. Zamiast dużego wydarzenia, zrobiliśmy to poprzez konferencję online, która odbyła się 2 kwietnia i była transmitowana na Facebooku oraz YouTube. Na szczęście sytuacja nie wpłynęła zbytnio na problemy z dostawami telefonów czy ceny.

Na jaki udział w rynku w Polsce i Europie Wschodniej liczycie?

Celujemy w to, żeby stać się TOP5 marek na polskim rynku. W Europie dokonaliśmy tego w Hiszpanii, a nasze globalne wyniki – 808 proc. stopa wzrostu w 2019 roku - udowadniają, że realme ma ogromny potencjał na kolejnych rynkach, także w Polsce. Także w innych krajach, Grecji, Czechach czy na Bałkanach, planujemy bardzo szybko zacząć ścigać czołówkę.

Jaki macie pomysł na zwiększenie rozpoznawalności marki realme, w jaki sposób zamierzacie prowadzić swoją komunikację z potencjalnymi klientami?

Naszą główną grupą docelową są młodzi ludzie, chcemy być tam gdzie oni, dlatego duży nacisk kładziemy na komunikację w mediach społecznościowych oraz działania z influencerami. Chcemy naszym odbiorcom pokazywać możliwości naszych produktów oraz ich szeroką gamę w każdym segmencie cenowym. Zależy nam na podkreślaniu różnorodności i taka idea przyświecała nam podczas przygotowywania strategii komunikacji z naszymi potencjalnymi klientami. W dotarciu do nich pomagają nam przede wszystkim proaktywne działania z sektorem „techowym”, dziennikarze, influencerzy, którzy są otwarci na testowanie naszych produktów. Zbieramy bardzo pozytywne recenzje, co świadczy o świetnej jakości naszych produktów.

Czy i kiedy pojawią się w oficjalnej dystrybucji kolejne modele, zwłaszcza te z mocniejszą specyfikacją?

Już w maju planujemy oficjalną premierę naszego flagowca realme X50 pro oraz drugiego modelu, ale na razie nie mogę zdradzić szczegółów. Do końca roku w Polsce pojawi się jeszcze kilkanaście produktów realme, nie tylko telefonów.

Dlaczego mam kupić smartfon realme, a nie jakiejś innej marki? Proszę mnie zachęcić w trzech zdaniach…

realme oferuje w telefonach ze średniej półki cenowej parametry, które jeszcze niedawno były zarezerwowane dla flagowców, czyli np. ekran o odświeżaniu 90Hz i aparat 64MP, baterie o pojemności nawet 5000mAh czy bardzo wydajne procesory. Ponadto, smartfony realme wyróżniają się designem, który jest doceniany w prestiżowych konkursach, takich jak Red Dot Design Award. Mam nadzieję, że wystarczą dwa zdania :).