"Uważaj na selfie z Barbie!" - ostrzega w swoim komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji.
"Najpierw była lalka, która podbiła serca dziewczynek na całym świecie. Później przyszedł czas na kasowy film z Margot Robbie w roli głównej. Na koniec pojawia się „barbiemania”, a internet zalewają zdjęcia, przekształcające człowieka w znaną zabawkę" - czytamy.
Ostrzeżenie przed aplikacjami
"Filtry do zdjęć to nic nowego – były już fotki z psimi uszami czy aplikacje pozwalające „postarzyć się” o kilkadziesiąt lat. Teraz możemy jednym klikiem przeobrazić się w Barbie albo Kena. Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega jednak, że ta z pozoru niewinna zabawa, to tak naprawdę operacja masowego zbierania danych internautów" - tłumaczy resort.
"W sieci dostępne są dwie aplikacje: barbieselfie.ai i bairbie.me – obie stanowią duże zagrożenie dla naszych danych" - ostrzega.
Do czego dajemy dostęp aplikacji?
"Akceptując politykę prywatności usługi barbieselfie.ai dajemy dostęp do:
➡️ kamery smatfona
➡️ historii płatności
➡️ historii lokalizacji GPS
➡️ danych rejestracyjnych
➡️ dokładnych danych technicznych smartfona
➡️ danych o zaangażowaniu użytkownika w mediach społecznościowych
➡️ informacji o interakcjach z innymi usługami
➡️ danych z ankiet i konkursów" - kontynuuje.
"Aplikacja bairbie.me nie spełnia wymagań Ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych (RODO) – nie wiemy więc jakie informacje są przejmowane i do czego będą wykorzystywane" - czytamy.
"Uważajmy na to, co klikamy i bądźmy bezpieczni w sieci" - apeluje Ministerstwo Cyfryzacji.
Oświadczenie firmy Mattel
"W związku z ostrzeżeniem wydanym przez Ministerstwo Cyfryzacji w dniu 31.07.2023 roku na temat stron bairbie.me oraz barbieselfie.ai firma Mattel, właściciel marki Barbie, oświadcza, że Mattel oraz marka Barbie nie są właścicielami stron bairbie.me oraz barbieselfie.ai." - czytamy w oświadczeniu firmy Mattel.