Samsung wprowadza na polski rynek ekrany SMART z technologią Audience Measurement, dzięki której monitory oprócz funkcji wyświetlania treści promocyjnych potrafią mierzyć ruch przed ekranem. Umożliwiają to zainstalowane kamery, które monitorują ile i jakie konkretnie osoby są zainteresowane wyświetlanymi na monitorze treściami, a także dopasowują te treści do określonego odbiorcy w czasie rzeczywistym.
Samsung Audience Measurement to technologia, którą można instalować na ekranach LFD marki Samsung. Opiera się ona na wbudowanych systemach wewnętrznego monitoringu, które mierzą ruch przed monitorem. Dzięki zainstalowanej kamerze można sprawdzić ile i jakie osoby są zainteresowane wyświetlanymi na ekranie treściami. W efekcie pozwala to dokładniej dopasować je do klientów, dostosowując przekaz do takich parametrów jak np. płeć. Przykładowo, w drogerii kamera może dosłownie w chwilę wyświetlić inną reklamę dedykowaną mężczyźnie - np. krem do golenia, a inną kobiecie - kosmetyki do makijażu.
Audience Measurement rozpoznaje przechodzących koło ekranu ludzi już z odległości 5 metrów. Oprócz wcześniej wspomnianych informacji o płci oraz liczbie osób, które miały kontakt z treścią wyświetlaną na monitorze, kamery zapisują również ile czasu trwał kontakt z tą treścią. Kamera może analizować powyższe dane w ujęciu godzinowym, dniowym, tygodniowym oraz miesięcznym. Wszystkie dane są zapisywane na serwerze MagicInfo.