AG-HPX171E dwa kilogramy straciła głównie na mechanizmie obsługującym taśmy DV. Choć sam format jest jak najbardziej do użycia (głównie przez praktyczny format zapisu na taśmie), to jednak kamery tej klasy potrzebują czegoś więcej. Stąd jedynym nośnikiem, na którym nagrywa się cyfrowy materiał pozostanie karta pamięci Panasonica P2.

Ciężko mówić o jakimś ograniczeniu. Gdyby chodziło o kamerę AVCHD za kilka tysięcy, to jeszcze. Ale kupując kamerę za 16 tys. złotych, decydujemy się na jedną rodzinę sprzętu. I tak jest przy profesjonalnych lustrzankach. Co więc znajdzie w środku nabywca AG-HPX171E?

- 28 mm obiektyw marki Leica Dicomar z 13x zoomem - najszerszy w swojej klasie.

- trzy nowe progresywne przetworniki 16:9 CCD.

- możliwość zapisu materiału w siedmiu formatach oraz wybór kodeków (DV, DVCPRO, DVCPR50, DVCPRO HD). Dzięki dwóm złączom kart P2 umożliwia zapisanie 64 minut materiału HD przy zastosowaniu 2 kart o pojemności 32 GB lub 128 minut w trybie natywnym 720pN.

- kamkorder posiada funkcję nagrywania zmienno-klatkowego, która jest regulowana w zakresie 20 kroków i umożliwia uzyskanie efektu over i under crankingu.

- dzięki funkcji Dynamic Range Stretcher, kamera wyrównuje zarówno niedoświetlone, jak i prześwietlone obiekty występujące w szczególnie trudnych warunkach oświetleniowych, takich jak np. filmowanie wnętrza obiektów z zewnątrz. W sytuacjach takich gradacja pomiędzy jasnymi elementami, półtonami i ciemnymi obszarami jest minimalizowana, a kolory stają się bardziej naturalne takie, jak widziane ludzkim okiem.

- asystent zbliżeń HD,

- funkcja wektoroskopu

- zestaw złączy XLR I SDI HD/SD (do tej pory były dostępne tylko w wyższych modelach kamer broadcastowych)