iTunes Pass działa tak jak każda inna subskrypcja. Przy wykupie abonamentu, w bibliotece utworów iTunes użytkownika będą się automatycznie pojawiać wszystkie nowe piosenki danego wykonawcy, zaraz po tym, jak trafią do oferty sklepu iTunes Store.

Pierwszym zespołem, którego utwory będzie można kupować w ramach abonamentu, jest Depeche Mode. W ramach specjalnej promocji, za 19 dol. fani będą mogli otrzymać nowy album grupy ("Sounds of the Universe"), którego premiera ma się odbyć 21 kwietnia, a także wszystkie single oraz piosenki publikowane w czasie obowiązywania subskrypcji.

Zobacz, w jaki sposób muzykę przez internet chce sprzedawać Nokia

"Jeśli jesteś fanem jakiegoś zespołu, na pewno będziesz chciał na bieżąco otrzymywać wszystkie premiery" - mówi w wywiadzie dla Agencji Reutera Darren Stupak wiceprezes wytwórni płytowej EMI, wydającej m.in. płyty Depeche Mode. Stupak dodaje, że w ten sposób wykonawca może "przywiązać" do siebie fana, serwując mu swoje nowe piosenki, zamiast zmuszać go do ich wyszukiwania.

W marcu 2006 r. Apple wprowadził podobny model sprzedaży w dziale iTunes Store z filmami i serialami.