Firma Panasonic opracowała nowy terminal o nazwie VIERA Tablet. We współpracy z cyfrowymi telewizorami VIERA, pozwala on na łatwy dostęp do wielu usług w „chmurze”. Tablet VIERA, który trafi do sprzedaży w ciągu bieżącego roku, to pierwszy krok firmy Panasonic w stronę usług chmurowych, takich jak strumieniowe przesyłanie wideo czy e-booki. Prototyp nowego tabletu będzie zaprezentowany podczas tegorocznych międzynarodowych targów CES w Las Vegas.
VIERA Tablet to terminal w formie tabletu, wyposażony w nieduży, dotykowy ekran LCD. We współpracy z cyfrowymi telewizorami VIERA udostępnia szereg kreatywnych funkcji i zapewnia łatwą obsługę, tworząc w ten sposób nową jakość rozrywki. Tablet przyczyni się do powstania zupełnie nowego stylu oglądania. Jego intuicyjny interfejs nawigacyjny sprawia, że korzystanie z usług w „chmurze” staje się bardzo proste. Tablet może także działać jako dodatkowy ekran, wyświetlający obrazy i informacje powiązane z materiałami pokazywanymi na podłączonym telewizorze.
Tablet VIERA oferowany będzie w postaci wielu modeli, różniących się wielkością ekranu – od czterech do dziesięciu cali. Pozwoli to zaoferować optymalny graficzny interfejs użytkownika, przystosowany pod względem czytelności i obsługi do różnych usług i treści. Przenośne urządzenie wyróżnia się niewielkimi gabarytami i niską wagą, długim czasem działania oraz konstrukcją odporną na wstrząsy.
Rozwijając technologie stworzone na potrzeby tabletu VIERA, Panasonic zamierza najszybciej jak to możliwe uruchomić działalność w zakresie usług „chmurowych”. Firma będzie współpracować z czołowymi dostawcami w różnych branżach, aby zaoferować usługi, które będą jednocześnie atrakcyjne i proste w użyciu.
Podczas tegorocznych targów CES Panasonic przedstawi koncepcję rozrywki z użyciem tabletu VIERA, który pozwoli m.in. na korzystanie z usługi IPTV, takich jak Video-on-Demand online VIERA Connect* oraz usługi interaktywne. Do tego można będzie użyć tabletu jako „wizualnego pilota zdalnego sterowania” do obsługi telewizora.
Dzięki gadżetowi można będzie obejrzeć sceny z filmów, czy rozgrywek sportowych pod innym kątem na dodatkowym ekranie, czy też kupować produkty, reklamowane w telewizji.