Firma ZTE, globalny producent i dostawca rozwiązań dla firm telekomunikacyjnych, prezentuje model Blade III – najnowsze wcielenie smartfonowego bestsellera ostatnich lat. Tak jak przy okazji premier poprzedników – Blade i Blade II (w Polsce pod nazwą Blade RBM w sieci Play) uwagę zwraca bardzo przystępna cena idąca w parze z technologicznym zaawansowaniem urządzenia.
Blade III posiada czterocalowy, dotykowy wyświetlacz WVGA (800x480 pikseli) oraz gamą 262 tysięcy kolorów. Na pokładzie urządzenia zainstalowano system Android w wersji 4.0, co sprawia, że użytkownicy mogą bez przeszkód korzystać z bogactwa funkcjonalności i multimediów, na których składowanie producent przeznaczył 2.5GB wbudowanej pamięci. Smartfon wyposażono w gniazdo kart microSD, dzięki czemu dodatkowo można zainstalować aż 32GB pamięci przydatnej do przechowywania muzyki i klipów wideo. Urządzenie posiada aparat fotograficzny o matrycy 5MPx z przydatną funkcją autofocus.
ZTE Blade III to pierwszy w swoim zakresie cenowym smartfon, oferujący czterocalowy wyświetlacz oraz system operacyjny Android 4.0. Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest zwiększona aż dziesięciokrotnie w stosunku do poprzednich wcieleń Blade’a przestrzeń wbudowanej pamięci. Liczymy zatem, że model ten powtórzy sukces pierwowzoru, którego sprzedaż tylko na chińskim rynku w ostatnim roku przekroczyła 8 milionów egzemplarzy – mówi Paweł Dwornik, dyrektor departamentu terminali w ZTE Poland.
Smartfon Blade III wpisuje się swoim designem oraz optymalnymi parametrami konfiguracyjnymi oferowanymi w przystępnej cenie w strategię marki ZTE, która opiera się na realizacji hasła: better performance for money. Pierwszym rynkiem, na którym zaanonsowano nowego Blade’a jest region Skandynawii. W Szwecji dostępny będzie już w październiku w czarnej wersji obudowy za równowartość 720 zł, natomiast od września mieszkańcy Finlandii mogą kupować ten model w kolorze białym. Wkrótce Blade III pojawi się na wyselekcjonowanych rynkach w wielu krajach Europy. Pierwszy z kultowych modeli Blade został wprowadzony na polski rynek w 2010 roku