Król Stanisław August Poniatowski chce odzyskać władzę. Nie było go tylko przez 200 lat i już tyle zdążyło się pozmieniać. Pomóż mu ogarnąć się w nowej rzeczywistości i zostań członkiem jego dworu. Tak zachęca użytkowników Facebooka Skarbiec Mennicy Polskiej. Na specjalnie założonej grupie fanów jest już blisko 1200 osób miłośników ostatniego króla Polski.

Reklama

„Znajdź mnie na Facebooku” – nawołuje z billboardów rozwieszonych w Krakowie Helena Modrzejewska, która na portalu prowadzi swój pamiętnik i tym samym promuje krakowskie Sukiennice. To tam znajduje się najsłynniejszy portret aktorki. Na tym samym portalu Fryderyk Chopin pisze wspomnienia w ramach promocji Roku Chopinowskiego.

"Historyczne postaci wykorzystywane do reklamy w mediach społecznościowych to coraz popularniejszy trend" - przyznaje Marta Szczepańska, autorka profilu „Socialistka o trendach w mediach społecznościowych”. "Wystarczy dobry pomysł i moderator, który sprawnie będzie profil prowadził. Z drugiej strony taki dialog naprawdę wciąga użytkowników i pozwala obok rozrywki przekazać im sporo szczegółów o promowanym miejscu" - dodaje Szczepańska. Facebook jest coraz częściej wykorzystywany w podobnych akcjach.

Rok temu urodzony w 1933 r. w Lublinie Henio Żytomirski opowiadał na nim o życiu w czasie okupacji i szukał wirtualnych przyjaciół. Największe emocje wzbudziły jednak pamiętniki prowadzone na tym portalu przez zakochaną parę z czasów Powstania Warszawskiego: Kostka Dwadzieściacztery i Sosnę Dwadzieściatrzy. Te profile dotyczyły fikcyjnych postaci, ale i tak ich losy śledziły tysiące internautów. Za tę akcję nazwaną „Kumpel z przeszłości – 1944 live”, zorganizowaną z okazji 65. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, twórcy dostali kilka prestiżowych nagród.

Reklama