Reid Hoffman, współzałożyciel serwisu LinkedIn, przekonuje, że fuzja jest korzystna dla obu stron. Nie ma co do tego wątpliwości również obecny dyrektor generalny serwisu. - Razem przyśpieszymy rozwój LinkedIn oraz programu Microsoft Office 365. Ludzie oraz firmy też skorzystają – skomentował Jeff Weiner.
Serwis dalej zachowa odrębną markę, kulturę i niezależność.
Dla Microsoftu ta zmiana też jest znacząca. W przeszłości firma Billa Gatesa próbowała bezskutecznie inwestować w portale społecznościowe. Fuzja z LinkedIn pozwoli poszerzyć działania marketingowe i wpłynie na profil firmy, która dotychczas zajmowała się głównie tworzeniem oprogramowania.
LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Firmy i kandydaci tworzą w nim swoje profile, które mają pomóc kojarzyć potencjalnych pracodawców z pracownikami. Do dziś w serwisie zarejestrowało się 433 miliony użytkowników - osób prywatnych oraz firm. Szacuje się, że w 2015 roku firma zarobiła 3 miliardy dolarów. Dotychczas serwis zarabiał na reklamach oraz sprzedaży kont premium.